Ännu en underbar helg!

Precis som jag skrev så har det varit ännu en underbar helg, om det fortsätter såhär kommer jag verkligen inte kunna kliva på planet hem! Nu kanske ni undrar vad jag har gjort för att helgen ska ha varit så lyckad då? Jo det ska jag  ta och tala om för er. 
 
Fredag är först ut och där då var vi till våran lilla bar för att ringa in fredagen och sedan åkte vi och åt middag på en mexikansk restaurang, väldigt lyckat och god mat var det. Alla beställde samma sak tråkiga som vi är. Sedan styrde vi skutan mot Petronellas källare där det bjöds på tjejsnack, vin och en och annan godisbit. Går ju inte att mostå när det kommer svenskt godis! På tal om det, vore kul att få EN till LITEN godispåse innan jag åker hem, massa hallon/lakrits dödskallar och punchisar ;). Malinn sov över hos mig och på lördagen drog hon, Petronella och Matilda till köpcentrumet. Jag stannade hemma eftersom jag skulle jobba och på det sättet sparade jag någon slant också, dom shoppade en hel del. Mitt "jobb" blev en halvtimme långt eftersom att amerikanare inte kan kommunicera i sina giftermål. Jag kom till familjen varav mamman är tokstressad, tjejen gråter och pappan är hemma, vilket han tydligen ska vara hela eftermiddagen. Hon säger att jag kan stanna kvar och hjälpa till (men vad undrar jag? kan inte pappan ta hand om sina barn själva i tre timmar?) men senare säger pappan att jag kan gå för allt verkar ha blivit ett litet missförstånd, otippat. Jag stannar kvar och leker en stund men sedan ger jag mig ut på en lång springtur i det fina vädret, hela 70min var jag ute och sprang och jag fick lite bränna, härligt!
På kvällen grillade vi hemma hos Petronella och hade det trevligt med en massa familjer här i området. Blev en ganska så sen kväll och ingen trodde att vi skulle orka upp tidigt dagen därpå. Men vi var fast beslutna vid att 08:00 sharp (prick) skulle bilen rulla iväg.  
 
Söndagen då. Dags att utforska en ny stad men inte vilken stad som helst utan det var huvudstaden som stod på schemat. Få timmars sömn men vi alla orkade upp och bilen rullade iväg 08:05, bra jobbat för att vara oss (host Petronella). Köpte frukost och sedan gick allt bra hela vägen ner om vi räknar bort att vi blev stoppade av polisen för att vi körde aningen för fort. Alla höll med om att vi skulle försöka flörta oss ur bötern vilket vi även klarade, hurra! Polisen såg lite smått arg ut men när han sedan såg att vi var fyra tjejer från Sverige så ändrades minen ganska snabbt och han sade "I got lucky today for stopping swedish girls, just try and drive slower next time", Thank you officer det ska vi göra! Kan man pricka av att prata sig ur en böter på listan också (Y).
Fram till Alexandria kom vi och där hyrde vi cyklar som skulle ta oss runt hela dagen. Efter 15min började alla få ont i rumpan men vi pallrade oss igenom hela dagen och det var underbart att turista med cykel. Vi hade sjukt roligt hela dagen och såg alla sevärdheter och knäppte kort på allt en turist ska se, gravplatsen, lincoln memorial, spiren, spegelpoolen, vita huset (presidenten var tyvärr inte hemma farfar så kunde inte hälsa från dig) och capritolium (caprifolium som vi började kalla det), och sedan såg vi det sista av cherry blossom träden och tog en glass innan vi cyklade hemmåt. Åt en god middag i Alexandria, som förövrigt är en väldigt mysig stad, och sedan tog vi bilen hem och blev inte stoppde en enda gång, skönt! Somnade gott på en gång när jag kom hem efter en väldigt rolig och intensiv dag!
 
Måndag idag då och back to normal skulle man väl kunna säga. Upp och hoppa och jobba nån timme och sedan gick jag och lade mig igen och sov näsan tre timmar, det behövdes kan jag säga. Har tätit lunch/frukost och nu ska jag klä på mig, borsta tänderna och ge mig ut på en prommis och sedan är det dags att jobba igen. 
 
Lite bilder från DC kommer här, Hare gött hejj! <3
 
Fyra glada tjejer på g!
 
 
Arlington Cemetary
 
Lincoln Memorial
 
 
 
Vita huset
 
Malinn är på g!
 
 
Slutet av "cherry blossom"
 
Avlsutar med en härlig sista bild för en härlig helg! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0