25+

25+ står för dagens temperatur och har ingenting med min dejtingprofil att göra, utifall ni undrade! Det har varit hur underbart väder som helst under nästan hela helgen men idag klår allt. Shorts och linne var vad som gällde (även om jag drog på mig jeans) och vara ute så mycket som möjligt, ta vara på solen har vi i sveariket fått lära oss och det har jag gjort. Varit ute och sprungit, promenerat med hunden och lunchat/skypat ute, love it. 
 
Kan även ta och berätta lite om helgen som varit eftersom det har varit den bästa på länge om jag får säga det själv. I fredags jobbade jag nästan ingenting som vanligt och jag och Petronella körde på våran AW i vårat lilla gazebo som vi har här nere vid sjön. En öl, lite onyttigheter och massa snack, två timmar flög förbi helt enkelt. Ni som är mina facebookvänner vet att jag på lördagen vakande realtivt tidigt av "fint" pianospelande. Jag vaknade och kunde knappast somna om och kände att "nej, nu vill jag ha en lugn helg utan barn". Jag tänkte så det knakade och eftersom att vi bestämde oss för att inte åka till Baltimore (malinn var tvungen att jobba) så kom jag på den briljanta iden att glida ner till min familj beachhouse. Vädret såg lovande ut så det gjorde saken solklar (fint ordval va?). Men först på lördagens schema stod: KÖRA MINI COOPER! och det fick jag äntligen göra också! Jag och Petronella åkte till hennes värdpappas auktion, fick nycklara och sedan var det bara att glida. Det var hur roligt som helst och det att det var en manuell bil gjorde saken ännu roligare. Vi åkte och köpte glass i det fina vädret och jag njöt av tillvaron. Efter att faktiskt ha kört min drömbil nu så kan jag konstatera att någon gång i mitt liv SKA jag ha en mini cooper, det är bara en tidsfråga (och pengafråga?)! 
Lördagkvällen blev det middag hos P och sedan tog vi vårat pick och pack och drog ner beachhouset och hade en väldigt trevlig tjejkväll. Somnade sida vid sida i master bedroom vid 3-snåret, älskar amerikanska sängar! 
 
Söndagen var det tänkt att vi skulle sola på stranden men det blåste en hel del så det blev en kort visit där. Gick runt och tittade lite, tog lite kort och sedan köpte vi lunch och avslutade med ett bad i bubbelpoolen. Skönt men den var tyvärr inte alltför fräsch. Ett kort stopp på outleten och sedan rullade vi hemmåt. Jag kikade på sista "Kourtney and KIm take Miami" och sedan var det läggdags för lilla mig. 
 
Får se vad denna vecka har ett bjuda på, vädret ser lovande ut så ska föröska få lite färg på kroppen. Hoppas våren kommer till er också snart, hörde dock att det snöat i helgen? INTE kuul. 
 
Nej nu måste jag sussa, klockan är 00:00. Dags för er som jobbar och pluggar att gå upp snart?! 
Goodnight and Goodmorning! <3
 
Stödjer Petronellas värdpappas auktion!
 
så kan det gå ja!
 
 
eller såhär mysigt kan man också ha! <3
 
La beach
 
Missmatchande men färgglada svenskar
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0