Woop Woop!

Yeey imorgon bär det av till Niagara fallen, som jag längtar! Håller alla mina tummar och tår att allt med bussar och skit klaffar, gör gärna det ni också!!
 
Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg, det har ju varit en jobbvecka också och en härlig sådan. Barnen har varit lugna och sånt när dom kommit hem från skolan, inte klagat för mycket på maten som denna vecka har bestått av lite nytt faktiskt! Jag gjorde en wok med jordnötssmörsås, det uppskattades, jordnötssmör är ju som deras gud här borta, fråga mig inte varför! Igår gjorde jag lasagne åt hela fammen, var nervös att det skulle bli kaos eftersom jag inte följde något riktigt recept men det blev gott och alla åt, yeey me! Idag blir det dock bara nuggets för att kirra ihop något snabbt efter alla aktiviteter. Måste också be om bensinpengar idag, ush och fy. 
 
I tisdags var det underbart väder, så jag och Sofia åkte till ett litet fik och tog en brunch som bestod av pannkakor och french toast med massa sirap, mumma! Svenskar som vi är ville vi gärna sitta och njuta av det fina vädret och det gjorde vi också, drog ett par stoalr och bord ut i solen och viola så hade vi en privat uteservering, man får inte vara dum heller! På kvällen var det tjejkväll med Sofia och Dansken som stod på schemat, och med det menas "The Notebook" med glass och annat gott, hade skapligt ont i magen när jag gick därifårn kan jag säga och var lite smått svart under ögonen, man kan ju inte annat än att ääälska den filmen! 
 
Det visade sig vara en snyftarfilm på TV igår också så vi körde en favorit i repris och åt upp resten av glassen (ja det fanns faktiskt liite kvar), denna gång "the last song", även där fälldes det en del tårar trots att det är Hannah Montana som är med i den! Det bakades även kakor igår med tjejen här hemma, pumpkin chocolate chip cookies, gudomligt goda. Jag lärde mig även ett nytt sätt att äta dom på, man smular upp dom i ett glas mjölk och äter med en sked. Pappan bara skrattade åt oss när vi satt så vid matbordet igår, men testa, det är apgott (sitter faktiskt med det just nu hehe)! Tjejen var ledig från skolan igår men det betydde inte ledig från skolarbete, ush va mycket läxor och skit hon hade, tyckte synd om henne och i slutet av dagen ville jag spy på hennes läxor lika mycket som henne tror jag, ush och fy! 
 
Idag mådde jag lite halft dåligt när jag vaknade så blev ingen träning, vill inte bli sjuk tills imorgon! Så efter att barnen åkt till skolan så gick jag och lade mig igen för först gången, sov 2 timmar och det behövdes, känner mig fortfarande tung i huvudet dock..
Hunden mår bra och han fick sitt första bad igår också, stackare. Han växer sakta men säkert och kissar fortfarande inne, gaah jag blir tokig, hur lång tid ska det ta att träna honom, han verkar ju fatta nada! Ja jag är otålig när det kommer till sånt, ska nog inte bli lärare trots allt. 
 
Som sagt Niagara imorgon och utgång för första gången på länge, ska bo med två sköna brudar från skolan och Lotta, denna helg kan inte bli annat än grym! 
Det är även bara 10 dagar kvar till Jossan och Feliks kommer, shise ska bli så kuuul!!
Stämningen är på topp och jag glider fram, vi hörs om några dagar då jag kommer vara ännu en upplevelse rikare och kan pricka av ett till land på listan, CANADA HERE I COME!
 
Brunch the Swedish way!
 
Dagens och kanske morgondagens kaloriintag?
 
 
Sophie hugger in på kakan (ovanligt), 2 dollar och var skitgod, ett klart kap!
 
 
aaw, ens första bad måste alltid dokumenteras!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0