Pjuh!

Har precis kommit in från en springrunda på 55 min (ja ni läste rät!), nytt personligt rekord!! Det är så himla härligt väder idag och jag kände inte för att vara inne så jag saktade ner tempot på springningen och voila så hade man njutit av det fina vädret OCH fått lite motion, inte illa! 
 
Jag har helt glömt bort att fira mina 100 dagar här i detta land! Helt otroligt att jag varit här så länge, det är hela 104 dagar om man ska vara exakt! Tiden går så fort och ibland känns det som att man gör saker hela tiden och ibland som att man inte gör nånting alls! 
Denna vecka har varit en vecka som det känns att man fått saker gjorda och inte bara dödat tid med att inte göra något. Jag gjorde klart mitt arbete till skolan, och jag och Sofia var på en collegelektion som hennes värdmamma höll i. Hon var väldigt duktig och pratade om relationer mellan olika männsikor och skillnader mellan länder och om hur det var förr i tiden. Dom pratade om typiska amerikanska drag och någon nämde amerikansk fotboll, full pott fick han för det svaret och fick följfrågan, "vad är det alla andra kollar på?", SOCCER skriker hela salen, haha ja och där sitter jag som tjatat om att spela fotboll ändå sedan jag kom hit, fördomar kan stämma?!  Det var garanterat inte sista gången vi går dit av två anledningar: 1, det var ett interessant ämne som jag gärna lär mig mer om och 2, vi fick inte skaffat några amerikanska vänner, så jakten fortsätter!
Smarta Sophie råkar också köpa vattenfast mascara istället för vanlig, så nu kan jag knappt tvätta bort sminket, typiskt min tur!
 
I fredags kväll var jag på det tyskarna kallar oktoberfest! Massa öldrickande och fulla männsikor i stora tält som dom smällt upp. Inte riktigt mitt typ av party men jag hade kul ändå. Fick i mig en öl, trots min unga ålder, fick tagit souvenirfoto med en tjej i tysk "dräkt" och med två låånga poliser, check! Lyckades även blinka till mig en brownie för 2 dollar istället för 2,50, kvällens höjdpunkt haha. 
 
New York igår, levererade som vanligt! Kom dit tidigt och satte mig på starran som vanligt och tog mig en cinnamon role, 410 cal, värt det! Skolan var väldigt slapp som vanligt och redosvisningen var väl inte min bästa men ingen verkade bry sig och så länge jag får åka till Niagara Fallen är jag nöjd! Avslutade dagen med en "chicken gyro" på trappan i Times Square, man kan ju faktiskt ha det sämre! Somnade i min säng vid 12 helt slut och vaknade 12 timmar senare fortfarande trött. 
Söndagen har snart gått och jag har skypat med lite gött folk och tagit det allmänt lugnt. Hunden mår bra trots att barnen är på honom hela tiden, han har börjat jucka på min arm vilket pappan i familjen tycker är "awsome", haha eller inte?
 
Blr nog bara en chillkväll idag, kanske åker iväg och köper en glass hihi. 
So long, peace out! <3
 
 
 
 
 
Shopping in the big apple
 
Köpte min första klocka, så nu kommer jag aldrig komma sent !
 


Kommentarer
LindaD

Åhh vad härligt och bra du verkar ha det Sophie! Härligt att du åkte dit ;)

Nämen så bra med första klockan och snygg var den med =)

Kram på dig!

2012-09-26 @ 22:10:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0