A weekend in the lovely us

Jag har överlevt helgen utan mina vänner och umgåtts med nytt folk istället, inte samma sak men får la duga för tillfället! I fredags var jag över till en kompis och kollade film, kom på den briljanta iden att jag skulle trotsa den amerikanska kulturen och faktiskt gå och inte åka bil den korta sträckan. Det var bäcksvart ute och jag går och smsar samtidigt, kommer sisådär 20m innan jag stukar foten rejält på en kant som inte kan ha varit högre än 5cm, tyypiskt mig! "Dont text and walk" eller vad ska man säga?!
 
Lördagen gjorde jag min läxa som innebar att jag skulle rita, har väl inga direkta skills inom det området så det blev streckgubbar och hoppas på det bästa! Sedan mötte jag upp några tyska tjejer och åkte till köpcentrumet och gick runt lite innan vi kom till dagens höjdpunkt: Cheeskake factory, apgott! Tog en liten apptitretare och sparade resten av platsen i magen till en fet oreo cheeskake, den var gudomlig och mastig, men jag klarade att smälla i mig hela, ingen surprise där heller? Jag är och kommer alltid vara världens gottegris, kommer få sota för det om 10 år när jag väger ett x antal 100kg kanske? 
Kom hem och skypade med fyllejonas som varit ute och gjort västerås osäkert för en kväll, ställde klockan på 3:30 för att gå upp och åka till det stora äpplet, yeey!
 
Kom upp i tid, var välidigt mörkt ute och jag stod helt ensam och väntade på bussen i ett område som inte är känt för att vara helt säkert. Ni som känner mig kan ju bara anta att jag var lite nervös över att bussen inte skulle komma (kollade biljetten typ 10ggr), men det gjorde den och fram till new york kom jag! Jag begav mig ner i deras tunnelbanesystem och lyckades ta mig ändå till Harlem, lite stolt faktiskt. Kände mig lite missanpassad eftersom det är ett lite "ghetto" område, men jag hittade skolan och precis bredvid låg ett starbucks så då kände jag mig genast som hemma igen! 
Lektionerna var väl inte sådär jätteroliga men nämn en som är det liksom! Men jag fick träffa Lotta igen vilket var väldigt kul och vi träffade två andra svenska tjejer som vi nu kommer att bo med i Niagara, kommer bli awsome! 
Efter skolan begav vi oss ner mot city, det visade sig vara fashion week (jag vet att Fia blir avis nu!) så vi fick se en skymt av det och Elin Kling. Trodde även att vi såg Bingo Rimér men det visade sig bara vara en äldre karl med vitt hår och en kamera, tur att vi inte gick fram och bad om att få ta bild med honom, det hade vart Inte kuul! 
Drog en donken och strosade runt på gatorna innan jag begav mig hemmåt, 23:30 var jag hemma igen och somnade gott i sängen.
 
Måndag och ny vecka med mycket att göra! Jag och mamman gjorde middag tillsammans vilket var trevligt och sedan skjutsade jag tjejen till dans och nu ligger jag i min säng och bloggar medans pappan och killen är utanför mitt rum och kör workout, svettigt kan jag säga! För min del blir det en tidig kväll för att försöka ta igen lite sömn (jo pappa man kan ta igen sömn, vet att du sitter och säger emot därhemma när du läser detta)! :)
 
Imorgon är det 11 september, får se hur det är att vara i detta land under denna tragiska dag, 
tills nästa gång, 
Chillevippen på er! <3
 
På med ryggsäcken, nu är det dags för skola!
 
I skolbänken
 
Skolan
 
Vi försöker posa lite snyggt på fashionweek!
 
Avslutade dagen härinne, oooooops!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0