A few rainy days

Yesbox ni läser rätt, det har regnat väldigt mycket dom senaste dagarna vilket det knappt gjort sedan jag kommit hit. Jag måste dock påstå att jag gillar det! Älskar känslan av att komma upp från min källare och se att det regnar, ta mig mysiga strömpor och en mysig tröja och bara mysa runt i det medans jag hjälper barnen att göra sig redo för skolan. Dom tycker å andra sidan att jag är konstig som fryser så mycket även fast jag kommer från Sverige och borde vara van, kan förstå logiken i det faktiskt men jag är en frusen person helt enkelt. 
 
Kom hem från beachhouset i söndagskväll, vi var påväg hem vid 5 tiden men vände pga det var så mycket trafik. Åkte tillbaka, slog på en film och åt middag sedan började vi röra oss igen vid 7 snåret. Att åka bil i mörker måste även det vara bland det mysigaste man kan göra. Hela familjen pratade under hela bilfärden, väldigt mycket om julafton (här är man ute goood tid), vad alla önskade sig osv, behöver jag nämna att barnen stod för det mesta pratandet? nej skulle inte tro det! Hem kom i vi iaf utan någon större trafik och väl hemma laddade jag hem "keeping up with the kardashians" och hade marathon, störda människor det där! 
 
Min sista dag i beachhouset spenderas på en shoppingtur med mamman och tjejen + några familjevänner, hittade lite smått och gott men var så otroligt varmt och jag var inte riktigt på humör så hade gärna stannat hemma egentligen men kunde inte säga nej. Mina fingrar var fortfarande svullna efter att ha åkt vattenskidor, men som kelly clarksson säger, "what doesn´t kill you makes you stronger"! 
På kvällen åt jag middag med mamman och pappan + deras familjevänner, som förövrigt är väldigt trevliga, sedan åkte jag och mötte upp en annan au pair, vi köpte glass och satte oss på stranden och pratade en bra stund, älskar stranden, och tjejen var såklart trevlig också! Pappan tycker btw att jag är väldigt pryd av mig? stämmer det?, jag ser det på detta vis, jag kan komma undan med mera grejer?!
 
Igår var det labor day och alla var lediga, jag hade förväntat mig en hel dag med jobb men mamman tog med sig båda barnen och shoppade så vips hade jag massa ledig tid, hurra! Var ute och sprang (ja i regnet, inget kan stoppa mig!) och skypade med både Jonas och turturduvorna, även kallade Feliks och Jossan, dom kommer ju hit om dryga månaden, kan inte fatta!.
Vi hade en trevlig familjemiddag på kvällen och sedan var det marathon igen som gällde plus att försöka komma nånvart i min bok, vilket gick sisådär men tanke på att mina ögon nästan föll ihop efter 2 sidor, icke bra. Somande vid halv 11, gött!
 
Idag har jag och tjejen varit på salongen och fixat våra naglar (jag tog tånaglarna eftersom min fingernaglar inte är så mycket att hänga julgranen och min salongtjej tyckte jag påminde om hennes pilatesinstruktör, ja man tackar för den kommentaren!) och imorgon börjar hon skolan vilket betyder, FREEDOM för min del haha. Nja jag ska kanske inte säga för mycket, kanske kommer sakna att inte vara med dom hela dagarna? njaa inte än på ett tag! Då blir det iallafall träning för min del och vi ska "hannahs leftover auktion", vilket betyder att jag och Petronella ska få buda på alla saker hanna inte vill ha med sig hem, blir scones på det, finemang!
Btw så kommer jag kunna skypa mycket mera nu när barnen är i skolan, så let me know om ni vill prata så kan jag försöka boka in er i mitt hektiska schema!
 
Nu ska jag borsta tänderna och sedan kolla lite mer på kardashians, Kim håller på och gifter sig och är så kär blablbla, vet ju att hon kommer skilja sig efter 72 dagar, precis som alla andra kändisar, tack gode gud att man inte lever i den världen!
 
Ännu ett långt inlägg, varsegod, vet att ni vill veta ALLT jag gör in i minsta detalj, goodnight and sleep tight hope tonights gonna be a good night!
 
Tre människor i sina bästa dagar!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0