Sandy!

Eftersom att alla andra au pairer verkar blogga om denna orkan som kommer åt mitt håll så känner även jag mig skyldig att göra det! Jag och min familj här borta är "alive and kickin´" och jag måste få säga att just där jag bor så har denna orkan varit mycket snack och liten verkstad. Vi har fortfarande ström, vattnet rinner ur kranen och inte inne på golvet, och vi har ätit en stor god middag, så som sagt, jag mår finemang! Det sägs att det ska bli värre under natten men vi får väl se om det stämmer..håller er uppdaterade på facebook om inte annat!
 
I lördags var det ju som sagt vinkväll hos Petronellas familj och den var väldigt lyckad! Det hade dukats fram med, ost, salami, skinka, hummus, guacamole, kex, ja guud så gott allting var. Och som att inte det räckte så fick vi lammkotlett och potatisgratäng senare till middag, mumma.se. Jag hade väldigt kul med tjejerna och vi gick inte och lade oss förrän vid halv 3 snåret, smålulliga och glada. Tre tjejer fick inte riktigt plats i min säng så jag och Malin kickade upp Petronella till gästrummet, enkelt och bra! 
 
I söndags vaknade jag av ett rötmeddelande som säger att min lilltjejs skola är stängd, kuul! jag blev deprimerad och spenderade resten av dagen i sängen! Nej kanske inte riktigt därför men i sängen låg jag men hade sällskap av Malinn och Petronella. Kollade en asdålig skräckfilm, room 1408, alla tre somnade under filmen och sedan spolade vi fram till slutet bara för att, ja jag vet det är fusk men äh! Enda gången vi faktiskt lämnade sängen var för att åka och köpa "five guys", som förövrigt inte alls var gott (det var tur att du inte slösade pengar på det Feliks!)! En sunkig hamburgare som såg ut att ha legat där i flera dagar, en stor besvikelse då jag hört så mycket bra om denna kejda, jaja så kan det va. Vi råkade också få med oss lite cookie dough glass hem, oops. 
 
Idag då, ja det var min första heldag med barnen sedan i somras. Har gått förvånansvärt bra och endast lite bråk, och jag har sån tur att det blir samma visa imorgon, hurra (för er som inte förstod det så var jag ironisk)!
 
På återseende! Ska försöka att inte blåsa bort :)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0