Ouch!

Ja "ouch" och "aj" är det dom två ord som jag använt mest dom senaste 24 timmarna, jag har nämligen lyckats stuka foten ordentligt, samma fot som för några veckor sedan! Var ute och rörde på fläsket igår som vanligt och allt gick bra, sprang samma vända som jag brukar och jag flåsade på bra. Sedan kom jag till en nerförsbacke och då kanske jag blev lite för ivrig för vips sade det sedan halkade foten snett och jag kunde knappt gå på den. Stod där vid vägkanten ca 2km hemifrån och försökte hålla tillbaka tårarna när en bil stannar och frågar om jag vill jag vill ha skjuts, tack gärna! (var dock lite skeptisk, man har ju hört alla rövarhistorierna). Hem kom jag och jag tackade så mycket för skjutsen, det är tur att det finnns godhjärtade männsikor på denna jord! Kom innanför dörren och började böla samtidigt som jag försöker hålla foten uppe, lägga is på den och har en vovve som hoppar på mig, kaoos! Min värdpappa gav mig lite tips på hur jag skulle göra med foten, men nu sitter jag iaf här med en skapligt svullen vrist, solen skiner ute och hånar mig för att jag inte kan gå ut och gå, jaja jag ä int bitter! 
 
Till något annat, veckan har rullat på och Petronella har kommit hem igen, najs! Vi har fikat på Starbucks och provat nya höstiga kaffesmaker, vissa godare än andra, chillat i min källare, och denna vecka kollat ganska mycket tv eftersom det varit lite sämre väder, men idag skiner solen och det är 25 grader, hihi. Var lite kaos här i tisdags när både mamman och pappan var borta, tjejen hade tusen läxor och prov, hunden bet alla och kissade överallt, killen hade läxor och mitt i allt ringer mamman och då börjar båda barnen gråta för dom saknar henne, ja kul. Men vi överlevde och dagen efter kom pappan hem som tur var.
Jag har även lyckats hitta min halloweendräkt, detta år blir det en ordentlig och köpt outfit, stod och valde länge men tillslut föll det på rödluvan! Så imorgon blir det au pair möte med utklädnad i ett "haunted house", ska bli väldigt spännande och förmodligen läskigt! 
 
Om mindre än 48 timmar kommer jag även sitta i detta hus med myyyycket bra sällskap, äntligen har det blivit dags för första besöket! Längtar sjukt mycket och ska bli så sjukt roligt, om än lite konstigt, att se bror min och Jossan här där jag bor i usa! Blir nog bara att ta det lugnt på söndag när dom kommer så dom får träffa familjen och vila upp sig för måndag för då drar vi till six flags! Vi får se om jag skriver något när dom är här, måste ta vara på varje minut!! peace out <3
 
Här kommer lite bilder från smått och gott! 
 
 
 
 
 
Diggar utklädnaden!
 
ojdå här blir man tagen av farbror blå!
 
 
Svullen vrist, "varnar känsliga tittare"!
 
Föreläsning för några veckor sedan!
 
College campus


Kommentarer
Annika

Ajaj,sophie!!Hoppas det går över snart!

2012-10-06 @ 18:02:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0