Måndag och första oktober!

Tjillevippen på er igen, nu är jag "hemma" igen efter en awsome helg i landet Canada! 
Jag hann alltså med alla bussar som ni kanske förstår även om det var lite hektiskt. Det hela började hemma när jag gick upp, möttes av en sprallig hund som inte ville lämna mig ifred medans jag skulle packa matsäck och allt, och när jag väl var klar bestämde han sig för att skita och strax därefter även kissa mitt uppe i allt, ja det börjar bra! Min första buss kom i tid och jag sjöng ett tyst "hallelujah".  Mötte Lotta på stationen i NY, där det spöregnade, så vi fick satt blöta på bussen hela vägen upp till Canada. Bussen var skapligt oskön men har man sköna människor runtomkring sig så överlever man en 9 timmars bussresa. När vi började närma oss var det fram med kameran för att fota sin första skymt av dessa tropiska Niagara Fallen man hört så mycket om, vi möttes även av kyla (!) något vi inte var vana vid och fy så jobbigt!
 
Äntligen framme efter tull och hotellbesök var vi alla hungriga så det blev en snabb burgare och även en öl, man var ju tvungen att passa på när man åkt över gränsen och faktiskt hade åldern inne! Sedan köpte vi vin ( som vi fick i bruna papperspåsar) som vi smuttade lite på på hotellrummet innan vi begav oss ner mot fallen för att skåda upplysningen. Denna visade sig dock inte vara lika ståtlig som vi hoppats på, kanske dom glömt att skruva i några lampor? Lite besvika men inget som drog ner humöret, vi fortsatte till en mysig bar med uteservering, värmelampor och livemusik, tog några drinkar innan vi begav oss till en nattklubb, det var ett tag sedan måste jag säga! Kul hade vi, ska väl inte gå in på några detaljer men kvällen innehöll nattåk i ett parisehjul, brandlarm, shots och Lotta drog en klassiker till vakten, "I forgot my leg", det tog väl ungefär 3 min och ett x antal upprepningar och konstiga blickar från vakten innan hon förstod vad hon faktiskt hade sagt! 
 
I lördags åt vi frukost buffé som var gudomlig, satt nog där i någon timma och fyllde på tallrikarna med alla läckerheter vi fick plats med (både på tallriken och i magen)! Sedan var det dags för sightseeing, hurra. Vi strosade runt fallen på den canadensiska sidan och tog massa foton, det var otroligt vackert och svårt att fånga på bild! Tog en båttur som hette "Maid of the mist", den tog oss ner längs floden och in bredvid fallen, oj så blöt man kunde bli men det var det värt! Kvällen blev relativt lugn, slog på stort och åt middag på hard rock café, måste erkänna att vi tänkte köra en springnota men när det väl kom till kritan så insåg vi att det inte var våran stil! Blev "haunted house", som inte var läskigt för fem öre tyvärr och sedan strosade vi runt innan det blev läggdags för tidig uppgång och hemfärd. 
 
Drog en buffé på söndagsmorgonen också och tur var det för vi fick inte mat förrän fem timmar senare tack vare den amerikanska tullen, man blir ju inte förvånad tyvärr! Jag trodde aldrig att jag skulle hinna med min buss hem pga det och en seg lärare, men chaffisen visste vad han gjorde och vi kom hem i tid och jag hann med min buss! Kom till min säng halv 12 igår och slocknade på fem röda, upp och jobba idag, ingen vila här inte! 
 
Som rubriken lyder har vi kommit in i ännu en ny månad och jag har snart varit här i fyra månader, jisses amalia! Oktober i detta land innebär även halloween, något jag sett fram emot och ska försöka gå lite halvt all in på i år! Folk har börjat dekorera husen lite smått men hoppas det kommer mer, vill ha en ordentlig amerikansk halloween!
 
Väldigt nöjd tjej checkar nu ut för att åka och hämta tjejen från dans, hon får förresten ingen kaka efter maten idag för att hon tog med godis till skolan och ljög om det, där satt den! 
<3
 
 
Här får ni lite bilder från helgen också!
 
 
 
 
 
Brandlarm mitt i natten, INTE kuul!
 
Amerikanska fallen och båten som vi åkte nedanför
 
 posarn!
 
Canadensiska fallen, även kallade "Horseshoe falls", mäktigt vare!
 
Sophie är taggad på båttur!
 
En sista klassisk bild med regnbåde, en mås och hela kittet!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0