Hundvakt och FF

Då var det lördag och jag sitter ensam i mitt stora amerikanska hus, yeeah FF. Det bästa med det är att jag kan sitta i morgonrock, titta på tv (dock får jag inte igång tv:en just nu, faaan) och äta vart jag vill, no judgements! Ni kanske undrar vart familjen har tagit vägen? Jo men jag slängde ut dom över helgen, kände att jag behövde ett brejk från dom. Nej nu skojjade jag till det lite. Pappan är uppe i Maine och mamman + barnen är nere vid beachouset på någon halloweenparad grejsimojs, så jag är kvar och får sitta hundvakt, vilket var uppskattat! 
 
I torsdags drog jag och Petronella hem till Malin och kikade på vampire diaries, serien i sig måste jag erkänna att har spårat ur lite men det gör inget för det finns en hel del ögongodis! Hade en mysig kväll med popcorn och tjejsnack och sedan slog klockan "curfew" och det var dags att bege sig hemmåt. 
Fredag igår då vilket innebar knappt något jobb för mig men jag klagar inte! Vid 7 åkte jag, Malin och Sofia till ett såkallat Pumpkin Patch, det var massa pumpor som folk hade skurit till på olika sätt och sedan hade dom ställt ut dom med massa ljus. Var väl en kul grej att se men ja inte så mycke mer än det. Vi släppte av Sofia hemma och plockade upp Petronella och sedan fortsatte kvällen i Newark på en restaurang med vattenpipa, najs! Vi satt och snackade massa och titta på allt roligt folk som gick förbi. Det var ju nämligen halloween så en hel del konstigt fick man se, och måste även nämna att jag tror det pågår en tävling mellan tjejerna här om vem som kan klä sig mest slampigt, har aldrig sett så korta kjolar/klänningar/utklädnader, och jag som trodde USA var konservativt?? Iaf en väldigt trevlig kväll var det :)
 
Idag är det lördag och jag fick sovmorgon till 10, måste ju ut med jycken..
Gick till gymmet och tränade lite, körde cykling för typ första gången och ush va jobbigt, mjölksyra för hela slanten så det kommer kännas imörra, gött!
Sitter just nu och väntar på att Malin ska komma hit så vi kan åka till köpcentrumet och kika lite, ikväll blir det vinprovning hos Petronellas familj, jag som inte är en så stor vindrickare, men alkohol på en lördag tackar man ju inte nej till! Kommer nog bli väldans trevligt och efter det blir det pyjamasparty @ my place!
 
Måste ju också nämna något om denna stormen som alla pratar om som ska komma, "Frankenstein", låter ju tom läskigt! Jag känner mig inte speciellt orolig men tydligen kan detta bli vääldigt stort och folk köper på sig burkmat och vatten utifall att strömmen går. Min (och alla andra au pairers) första tanke är "åhnej hoppas dom inte stänger skolan så barnen måste vara hemma", haha illa!  Min familj har inte förberett något ännu men hoppas verkligen det inte blir alltför läskigt! Som tur är bor man nere i källaren så jag borde klara mig, håller er uppdaterade!
 
Lite pics kommer här!
 
Min och Sofias ansiktsmask häromdagen (ja jag vet den ser gräslig ut)
 
Pumpkin Patch
 
Jag och Malin, haha jag ser gravid ut?
 
 
Alla löven har börjat falla, snart vinter!
 
 
Det var allt för idag, jag, morgonrocken och "Cato" tackar för oss, peace out!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0