Höst

Sist vi talades vid hade jag nyss sagt adjö till nära och kära och ja var väl inte på sådär jättebra humör, men nu har jag ryckt upp mig och känner att jo men visst, 8 månader till, detta klarar jag! Har haft en bra vecka med familjen, trevliga middagar (dock har dom glömt att tacka för maten) och vi har fått lite påökning i familjen genom Sofia, som har det lite struligt med sin familj men vi håller tummarna att det löser sig, och hos min familj är hon alltid välkommen! 
Min värdpappa fyllde år i tisdags så jag panikköpte en present till honom i måndags, vad köper man liksom??? Blev en bok om Kennedy´s mord eftersom han gillar presidenter, och måste erkänna att jag hade ett blont moment i butiken när jag sade att han vill ha en bok om någon president som var efter Washington (han var ju Usa´s allra första president), pinsamt men jag skyller på min värdmamma för det var det hon sade till mig. Sen är ju frågan om jag visste att han var den första presidenten eller inte? Om vi säger såhär, you will never know! 
Jag hade inte köpt något kort (skyller även ifrån mig på denna punkt, Petronella och Sofia tyckte inte att jag behövde det) så på morgonen när det står massa kort i köket får jag panik och frågar Luke om han kan hjälpa mig, javisst svarar han och vips så hade jag ett litet födelsedagskort från mig OCH vovven, ett litet knep för att det inte skulle bli alltför tattigt med ett handgjort kort från en 20åring! Pappan gillade iaf presenten och har redan börjat läsa den, konstigt nog var det den enda riktigt presenten han fick? Äh i Sverige ger man presenter så jag kör enligt den visan! 
 
Igår hade jag en jobbig dag med pöjken som vägrade lyssna och var väldigt uppkäftig. Detta resulterade i två timeouts och ingen dessert! Hunden gör mig tokig ibland också, springer runt som en galning, plingar i sin j**** (förlåt) bjällra och han vägrar kissa ute, han ska bestämt gå på sin jävla kissmatta, aja bättre än golvet!
 
Annars har veckan gått fort och imorgon är det redan fredag! Jag har varit mycket på Starbucks och druckit kaffe, tagit lite sovstunder när barnen gått till skolan, kollat massa serier (älskar att dom dragit igång allt nu!) och kört lite styrkeövningar eftersom att jag fortfarande inte vågar anstränga min fot för mycket, blä jag vill ut och springa! 
 
Till rubriken, löven har börjat få höstfärger och dom har även börjat dala ner mot marken, det är väldigt fint så någon dag nästa vecka ska jag försöka ta mig ut och ta lite fina bilder och visa er. Detta är vad som är så mysigt med att jag hamnat i detta område och inte i en storstad, jag får alla fina årstider, och i detta land är hösten faktiskt som på bilderna på google, inge regn, rusk, slask och storm som hemma (peppar peppar!). 
 
I helgen blir det att träffa Fia och Fredrik i New York (känns som att jag bor där), awsome, längtar som tusan!!! Men innan dess måste jag först städa toaletten och dona med tvätten, hare gött hejj sålänge! 
 
 
Klassiker!
 
 
 
Dunderkarusell


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0