Härliga helg!

Ännu en helg har passerat alldeles för fort, men tar det som ett tecken på att jag har haft väldigt kul, vilket jag har! 
 
Vi tar det från början! 
I fredags jobbade jag som vanligt men hade sällskap av Sofia hela dagen vilket var trevligt och gjorde att tiden gick fort. Barnen kom hem som vanligt och var på bra humör, vilken unge skulle inte vara när det är fredag och man får äta godis och inte har några läxor? Pappan drog till Atlantic City på hockeyturnering och mamman hade sen massage så jag fick jobba "sent", ändå till klockan 7 haha. Jag beställde pizza åt barnen och klarade mig från att ta en enda tugga (eller?!). När mamman var hemma bar det av till liqour store (btw, vi slapp visa leg) för att inhandla vin till kvällens bravader, ost och vinkväll, mums med brie! Det var en lyckad kväll med mycket skratt och sedan en nattpromenad hem med kisspaus "bara för att" man inte får kissa utomhus här. Jag körde på en nattpackning eftersom att jag dagen efter skulle till NYC!
 
Lördag: Bussen gick 0815 och jag hade sällskap av dansken Elsebeth, dock var jag inte mycket till sällskap, var skapligt trött efter bara 4 timmars sömn, somnade på bussen och sedan var jag framme, funkar ju det också! Spänd på att se om Fia och Fredrik lyckats hitta till busstationen och främst i tid! Joodå min tjej stod där utanför och väntade och gud så härligt det var att få krama om henne efter snart 5 månader (Fredrik fick såklart en kram också). Det blev en frukost och massa "catching up" innan det var dags att börja turista. Wall strett stod först på schemat, var väl ballt och så men förstår inte riktigt hysterin. Sedan skulle vi till Ground Zero och frihetsgudinnan men båda slutsålda, typiskt! Men vi höll huvudet högt och styrde mot Carrie Bradshaws lägenhet istället, coolt att se den i verkliga livet med Fia, vet inte hur många kvällar vi suttit och tittat på det programmet med Ben&jerry´s i våra händer! En lång promenad och en maccarroon senare satt vi på en mysig restaurang i "Little Italy" och åt middag. Tanken var sedan att dra sig mot en bar men alla var trötta så jag introducerade F&F till lite amerikansk godis (min plikt till alla som kommer hit!) som köptes med till hotellet där vi satt och läste skvallertidningar och pratade massa. Jag och Fia köpte även med en Ben&Jerry´s, when in New York eller vad säger man?
 
Söndag: Denna dag hanns det med mycket må jag säga! Vi vaknade av en knackning på dörren vid 930, det var Fredrik som stod redo och klar att bemöta dagens äventyr, han blev lagom glad när vi fortfarande satt i pyjamas. Vi lovade att vara klara på 15min och klarade nästan att hålla det! Vi styrde skeppet mot Ground Zero som var väldigt mäktigt måste jag få säga. Sjukt att stå på marken där det för 11 år sedan endast var ruiner av två stora byggnader. Cool design på minnesplatsen med massa träd, forsande vatten och alla namn som var inristade i sten. Vi tog en hel del kort och sedan tog vi oss mot frihetsgudinnan. Efter 80min kö var vi på båten och kunde njuta av en av världens kändaste statyer. Såklart så dör min kamera när vi gått i land på ön men Fia tog massvis med kort som hon lovat att ge mig sen! Turister som vi är tog på vi oss headset som guidade oss genom ön, måste erkänna att jag endast lyssnade lite halvt men jag lärde mig att gudninnan tittar utåt mot "det gamla Amerika" och står som att hon tar ett steg fram mot det "nya Amerika", nu vet ni allt jag vet!
När vi väl var tillbaka på fastlandet hämtade jag min väska på hotellet och sedan började vi jakten på att hitta ett mysigt fik, vilket visade sig vara väldigt svårt så vi gav upp och åkte till Times Square och satte oss på ett café där vi spenderade våran sista tid tillsammans och Fia fick sin efterlängtade cupcake, my work here was done! 
Sorgligt att säga hejdå, as usual, men tiden kommer gå fort! Dom två fortsätter sin resa genom Asien (inte alls avis!) och jag fortsätter min resa här i detta land och sedan ses vi i sommar!
 
Monday och ny vecka, hunden har fått mask och det första man får göra är att tjata ihjäl sig på barnen att klä på sig, ja livet som au pair fortsätter! 
 
Som utlovat massa höstbilder!
 
 
 
Wall Street
 
Carrie´s trappa!
 
Skaplig längdskillnad?
 
Våran första "maccaroon"!
 
Ground Zero
 
 
On the boat!
 
Manhattan
 
Frihetsgudinnan
 
och däär dog kameran, men jag hann iaf få med "la turista" på bild!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0