Det var det!

En vecka har gått fort som tuuuusan, speciellt när jag hade så himla fint besök! Vi bodde hemma hos min värdfamilj fram tills i fredags när det var dags för oss att inta NY, vi har turats om att sova i soffan, som faktiskt viade sig vara inte alltför oskön, så nu när vi vet det är det bara att komma och hälsa på, Jossan och Feliks är välkomna tillbaka, vare sig jag är här eller inte enligt min värdpappa haha. 
Veckan i själva Landenberg var väl inte sådär jättespännande, men Feliks fick shoppat en hel del och Jossan fick köpt sig en Halloweendräkt, se upp alla där hemma! Vädret var kallt och trist nästan hela veckan och jag har fått använda min jacka för första gången senda jag kom hit, dålig timing säger jag bara för nu sitter jag på altanen i shorts och bloggar samtidigt som jag äter en smaskig frulle! 
Jossan bjöd på äkta tunna svenska pannkakor vilket barnen älskade, och dom har btw varit hyper typ hela veckan, speciellt Luke, dom blir så när man får besök. Vi har inte varit ute på en endaste promenad vilket jag tycker är konstigt, men tydligen ska man inte röra på sig alls när man har semester, man ska bara gå plus när det gäller kalorier, och om vi har gjort det! Jag har nog tvingat dom att prova det mesta av vad detta land har att bjuda på när det gäller onyttigheter, tror att min favorit även blev deras, Reese´s, mumma! 
Vi var på bio och såg taken 2, var väl varken jättedålig eller jättebra, säger som en äkta svensk, den var lagom! Klassikern innan bion är att gå in på "dollar tree" och handla sitt gottigott för att tjäna några dollar, man får inte va dum inte! 
 
I fredags morgon var det dags att ta bilen för att åka till NYC, yeey! Har varit där nästan varje helg sedan september började och har två helger kvar, me like! Vi sade hejdå till familjen och fick agera modeller till farfarn med kameran som var på besök, nu har jag två till som kan intyga att han tar flera kort än vad som är bra för hans eget bästa haha. Roadtrip stod på schemat och fram kom vi, inga rådjur denna gång men vi fick lära oss att man INTE får fota vägarna i detta land när en tullgubbe tittade konstigt på Feliks kamera när vi åkte igenom. Detta är tydligen olagligt, otroligt konsigt men man blir ju inte förvånad?
 
Vi hittade till vårat hotell som var lite trångt men skapligt fräscht och låg endast 5 min från times square. Vi kunde inte checka in förrän två timmar senare så vi intog den 4 våningar stora forever 21 och sedan var dom två timmarna borta! Efter att vi checkat in var tanken att vi skulle shoppa lite mera men vi kände för en powernap så det bidde det, bara det att vad som skulle vara en 30min powernap blev en tre timmars, vi var så himla trötta! När vi äntligen vaknade ur våra komor var det dags för middag, blev Applebees som visade sig blid en dyratse måltiden vi ätit under veckan INTE kul, men vi fick alla ett glas vin utan att bli leggade ;) Efter det köpte vi med oss olaglig dricka in på rummet innan det var dags för utgång, hurra alla kom in och vi fick lite vip treatment i kön och gratis inträde, nice! 
 
Lördag och söndag har vi ätit goda frukostar (pannkakor eller cupcakes), shoppat mera, gått otroligt mycket, besökt chinatown, degat i Central park och jag har bara tagit vara på tiden att vara runt två (finns många fler) av dom som jag tycker om mest! Det blev ett sorgligt hejdå på busstationen men man får tänka att tiden går fort och förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge innna man träffar dom igen,( även om dom flyttar till andra sidan jordklotet snart).
 
Har tyvärr inga bilder från veckan eftersom Jossan har alla på sin kamera, men bjussar på dom så fort jag får dom!
 
Dags att fortsätta sin vardag men tvätt och "slit", hade btw min 4 månaders dag här i onsdags, 126 dagar idag, sjuukt ju! 
 
 


Kommentarer
LindaD

Vad härligt du verkar ha det Sophie, vad roligt du fick lite besök också :) Du måste ha världens störta garderob där borta hihi, Kul med USA shopping iknow man får inte nog ;)

Ha det topppen vännen! Massa kramar tänker på dig!

2012-10-16 @ 08:15:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0