Brrr!

Kallt som tusan måste jag säga att det börjar bli nu, eller ja snarare Sverigevärme men det gillas inte! Tycker synd om mina två gäster som hade hoppats på något varmare, men ser ut att kunna blir bättre i veckan så vi håller tummarna! 
 
Som sagt, äntligen har Feliks och Jossan hittat hit, känns så otroligt bra måste jag få säga! Hittade dom snokandes på min driveway här i lördagsnatt vid halv 4 snåret och sedan dess har det varit vi. I söndags fick dom träffat min amerikanska familj som bjöd oss allihopa på middag på cheeskake factory, tackar tackar, och jag visade dom det stora christiana mall som det alltid finns saker att hitta i, både Feliks och Jossan kom hem med lite smått och gott! 
Innan dom kom var jag även på ett au pair möte som denna gång innebar "haunted house"! Jag och Sofia gjorde oss iordning hemma hos mig och blev sedan upphämtade av två tyskar, vi begav oss mot detta såkallade "Base motel" och påvägen stannade vi på wendy´s och drog en hamburgare, där satt vi i bilen, en nyckelpiga, rödluva, en katt och Mrs dracula och moffade hamburgers, så det ska va! Var kallt även denna dag så det var tur att man tagit med sig en jacka, dock fick man snabbt upp värmen när det var dags att bli skrämda! Själva turen bestod utav en "hayride" där man åkte igenom olika stationer såsom ett slakteri, mentalsjukhus, öde bensinstation, massa läskigt sminkade människor som gjorde ett bra jobb, måste erkänna att jag blev skapligt rädd några gånger! Nästa stopp var spökhuset, lagom läskigt för min smak men sket inte på mig! Sist men inte minst fick vi gå igenom ett majsfält, även där olika stationer men lite läskigare nu eftersom att vi var tvugna att gå. Vi kom alla ut som "survivors" och med torra byxor så det var en lyckad kväll! 
 
Igår hade jag fått ledigt men inte betydde det sovmorgon inte! Vi klev upp vid halv 8, käkade frulle, kissade (viktigt när man ska sitta i bilen ett atg!) och sedan var vi påväg till "six flags"! Tog ca 90 min att åka (btw så gillar jag inte gpser, går ju inte att avläsa avfarterna!), blev tydligen nästan påhoppade av ett rådjur men Jossan kör stabilt så vi klarade oss! Six flags var otroligt stort och vi hann med ca 8 åkturer på 8 timmar, varav en som gick i 200km/h (ja ni läste rätt) och lutade i 100-110 grader, sug på den karamellen ni! Vi åt på Jossans favorit Panda express och testade på funnel cake, som i princip bara är friterad deg med floursocker, smakade inte så mycket men nu har man testat iaf! Vekans hitills bästa köp blev ett par vantar för 5 dollar, hade ej klarat oss utan, fattar inte hur folk kunde gå runt i shorts, crazy! En väldigt bra dag som avslutades med modern family, och jag var en snäll syster och sov på soffan istället för Feliks!
 
Nu är det dags för scones hos Sofia, hare gött hejj!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0