Thanksgiving

Hurra nu har jag fått uppleva en av alla amerikanska traditioner och det blev en väldigt lyckad sådan! Vakande på morgonen och vi hade frukost tilsammans, det var en gryta som innehöll bröd, ost, ägg, paprika, korv, ja det kanske inte låter alltför gott men OM det var. Om det var något jag inte tänkte på igår så var det hur mycket skit man stoppade i sig, här skulle alla smaker upplevas! 
Efter frukost gick jag en promenix med mamman och barnen, väldigt härligt och jag kände att jag hade varit ute och kickat fotboll dagen innan kan jag tala om. Vi har helt underbart väder här, om man är ute och tränar kan du lätt ha shorts eller t-shirt på dig, me like! 
Sällskapsspel stod näst på schemat, "pictionary" och "Barn mot uvxna" hette det andra. Vi satt i några timmar och hade trevligt med nötter som mellanmål medans kalkonen låg i ugnen, tar hela 4h för den att bli klar, sjukt men samtidigt är det en sjukt stor fågel, så it makes sense!
 
Klockan 5 var det middagstid och alla var redo att hugga in. Kalkon, stuffing, gravy, cranberry sauce, sweet potatoes (det var potatis med, håll i er, marsmallows, hur stört är inte det?!), inte riktigt min grej men det slank ner. Fanns även potatismos och grönsaker, mätt blev man och jag tyckte om det mesta. Vi satt alla ner vid ett fint dukat bord, sade bordsbön och sedan gick vi bordet runt och sade vad vi alla var tacksamma för, det var ju trots allt det hela dagen skulle handla om. Efter huvudrätt kommer efterrätt, pumpapaj och äppelpaj med glass och grädde. Första gången jag provar pumpapaj men det var gott (är inte många sötsaker jag inte gillar), här är pumpa höstens smak, dom har det i allt, caffe, kakor, mat, jos, ja ni fattar. 
Efter detta satte vi oss och kolla film tillsammans, "Elf", julig och mysig film. Många somnade så det blev en tidig kväll, men upp och hoppa för mig vid 1 snåret, TIME TO SHOP TILL YOU DROP! 
Jag och Malinn började och köpte en systemkamera, äntligen, och sedan joinade Petronella oss till köpcentrumet där vi alla hittade lite smått och gott. Underlig känsla att vara ute och shoppa mitt i natten men vad gör man inte när det är rea??
Kom hem vid halv 7 och då satte jag kameran på laddning och gick och lade mig. 
 
Idag sov jag till 11, vilket behövdes, och sedan var jag ute och sprang med barnen, dom cyklade och åkte rollerblades, kände mig som en riktig mamma men det var mysigt. Sedan åkte vi till ett ställe som heter "Longwood Gardens", ett jättefint ställe med massa ljus och fina växter, herregud hör på vad jag skriver, fina växter? Jag börjar bli gammal! Det var iaf trevligt och jag fick testa på min kamera ordentligt! 
 
Här kommer bildbomb!
 
Turkeytime! Ja jag vet ser inte alltför lockande ut. 
 
Sällskapsspel
 
 
Jag och bebis, så söt!
 
 
 
Min nattshopping!
 
Familjen på Longwood, (ser ni skillnaden på kamera? ;) )
 
 
 
Tomten var med oss!
 
 
 
Jag är tacksam över att ha fått chansen att åka till Usa och få uppleva allt jag gör!
 
 


Kommentarer
LindaD

Ja Sophie du gjorde alldeles rätt som drog från det här boring landet ;) speciellt nu i november =) Du verka r ju ha det toppen, kul att läsa om allt du gör! du bloggar bra,börjar ju dock bli gammal så man får sitta nära skärmen när det är den lilla stilen ;);) haha! Ha det toppen min vän! <3 kramar

2012-11-24 @ 16:54:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0