Sjuker, poor me!

En jobbvecka med många olika känslor börjar lida mot helg, vilket inte kunnat komma lägligare! Har haft hemlängtan denna vecka och humöret har varit väldigt upp och ner, alltifrån gapskratt till iriitation till tårar, men en sådan vecka borde man kanske förvänta sig när man har ett helt år borta från alla? Tur att skype finns och att man har så mycket fina människor att luta sig tillbaka på därhemma <3
 
Nu glömmer vi dessa tankar och går över till något roligare. Eller förresten, en annan lite tråkig men i och för sig också rolig sak är ju att Sofia nu lämnat oss för sin nya familj. Min rumskamrat på nästan en vecka åkte vidare i tisdags morgon för att finna lyckan lite längre norrupp i landet. Hon fick tacos och "woopie pies" sin sista kväll här och på tisdagen bjöd vi in hennes värdpappa på kaffe för att se till att han verkade vara en reko typ, vilket han verkade vara så vi vågade släppa iväg henne! Hon verkar ha det bra so far vilket känns skönt :) 
Har förresten dragit på mig en förkylning, min andra sedan jag kom hit, booring! Men då får jag spendera mera tid i sängen när barnen gått, lovely! Dock hoppas jag att den försvinner snart för jag är så pepp på att börja på gymmet och köra massa roliga pass! 
Annars har veckan rullat på och jag har lyckats shoppa lite mera, ätit mera gott, umgåtts med Petronella och Malin, eller som vi nu kallar oss, S, M och P! Kollade lite på valet iförrgår, eller ja P kollade på datorn medans jag och M kikade på "Joe jättegorillan", så mysig film. 
 
Igår kom det förresten lite snö också, fy och blä, jag som trodde jag skulle klara mig från vintern en liten stund till, men tydligen har gud andra planer för mig. Det var dock ingenting som ligger kvar men tjejen kom hem och det första hoon sade var: " I doubt we are going to have school tomorrow since its snowing", ehh va? Jo mina damer och herrar ni förstår att i detta land stänger dom skolorna om det är för mycket snö, herregud säger jag bara. Är det kanske då jag ska lägga fram ordspråket "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"? Hur många gångar har man inte hört det av sina föräldrar liksom?
Jag har iaf kunnat leka lite mera med barnen denna vecka vilket har varit kul, vi har dansat väldigt mycket till min ringsignal "backing up" och den nya klassikern "Gangnam style". Måste nästan försöka fånga oss på video och lägga upp, det är så roligt att se! 
 
Snart är det dags för våran veckliga tradition, breakfast! Måste btw komma på något lite roligare namn, kanske breakfast at tiffanys? eller hungry au pairs? Nej inga bra förslag, får spåna vidare och se vad vi kan komma på! 
 
Helgen kommer nog att spenderas hos M eftersom hennes värdföräldrar är bortresta, FF för the win! Vi vill alla försöka spara pengar så det blir en lugn weekend, kanske hör våra collegekompisar av sig? håll tummarna för lite ferre bangar man aldrig på, och har "dricka ur en röd mugg" att pricka av på min lista!
 
Woopie pies!
 
 
Sofia hugger in! (nu blir hon väl arg för denna bild så ber om ursäkt i förväg Sofia, hihi)
 
Vår på ett typiskt "tvätteri(?!)" och tvättade mitt lakan, var tvungen att växla min 20 dollarsedel tll quarters, INTE KUUL!
 
Vovvilufs!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0