Halloween

Yes då har jag snart överlevt en vecka till här borta! Stormen slog som tur var aldrig riktigt till här så vi kom undan med mycket och vind och en hel del regn, en vanlig höstdag med andra ord. Har dock sett alla bilder från NY och där verkar det som att dom simmar i vatten, icke bra. Men som sagt, the show must go on och för dom flesa betydde det HALLOWEEN! 
 
Hurra äntligen får jag fira en äkta halloween, får klä ut mig och gå "bus eller godis" som var såå länge sedan! 
Dagen började med en slapp morgon med lillkillen och hans kompis som var lediga igen eftersom skolan inte hade någon ström, jag läste nästan ut min bok, kan knappt lägga ner den! "The notebook" i bokform för er som ville veta, minst lika bra som filmen och helt klart läsvärd! Sedan bar det av på en liten parad i tjejens skola, alla var utklädda och gick en liten vända runt skolan. Måste säga att dom är så himla påhitttiga i detta land med outfits (ursäkta svengelskan), det var allt ifrån "sten, sax, påse" till Barack Obama, väldigt roligt att se! 
När vi kom hem blev det en snabb middag innan det var dags att börja göra sig iordning för kvällens äventyr, jag var som ett litet barn på julafton (ja jag erkänner att jag längtade mest efter att få äta massa godis!). Jag tranformerades till rödluvan på en halvtimme samtidigt som min lillkille blev "hawk eye", tjejen en "cancan" dansare och helt plötsligt stod en 80talist i dörröpnningen också, ja det visade sig vara pappan. Klockren outfit med peruk och allt! 
Det blev "bus eller godis" med alla barnen och ja jag fick litegranna faktiskt. Det är sjuuuuukt hur mycket godis dessa barnen lyckas "plocka" på sig. Alla instämde när vi sade att det är här man ska fira halloween om man är barn! Blev en lyckad kväll som slutade med en liten promenad med Petronella och Sofia och sedan skype med zazzabrassa som bestämde sig för att logga in, passande! Vi skypade en liten stund och hon verkar redan trivas som fisken i vattnet i Sydney (precis som nemo, hehe)  :)
 
Idag var jag tillbaka i mina dagliga rutiner och det blev träning, handling och sedan sex and the city med Sofia, som förövrigt flyttat in här i några dagar eftersom hennes värdpappa i princip slängt ut henne, kan inte säga annat än att den mannen inte har alla hästar hemma, inte alla hästar i stallet, ja ni fattar! Vi gjorde mat åt min familj, fick inte ett enda tack vilket har blivit vanligt här tyvärr, jaja! 
 
Nu sitter jag här med 4 tjejer och sträckkollar serier, vampire diaries är en storfavorit (råkade dock bränna popcornen, icke bra!)! Får se vad morgondagen har att erbjduda, men på lördag blir det iaf Philly för första gången, spännande!
 
Ta´t lugnt tills nästa gång så hörs vi när vi hörs! Peace out 
 
 
 
 Halloweenutsmyckning
 
3/4 utklädda, notera hunden i min korg ;)
 
 
Här kommer karius och baktus?
 
 
Paraden, min tjej i rosa och svart klänning :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0