Bye Thanksgiving, welcome Christmas!

Lika fort som den högtiden kom försvann den igen och nu är det dags för jul. Husen här har börjat pyntas med lampor, kransar, tomtar, ja you name it. Dock har jag inte sett nåt hus ännu som fått mig att tappa andan, men det kommer nog snart! 
Resten av thanksgivinghelgen bestod utav att säga hejdå till släkt, städa och sedan var allt tillbaka till det normala. Jag och M åkte till Tj maxx och k-mart och inhandlade lite smått och gott, vad kan jag inte säga, och sedan åkte vi hem till mig och hon fick träffa pöjkarna innan dom tog min bil och började sin färd genom landet. Så nu åker jag omkring i en riktig mammabil, hurra, not, gillade verkligen min truck. Men det är väl som så "if you love something you must set it free", trodde det bara var människor men nej det gäller nog bilar också. 
Petronella hade dragit till NY igen så än en gång blev lämnade ensamma. Detta botade vi genom en fin middag på "Olive Garden" med Johanna och en ny tjej Linn, väldigt trevlig tjej. Vi hade väldigt mumsig och trevlig middag och kände inte riktigt för att avsluta kvällen efter det, så vi drog till restaurangen bredvid och köpte efterätt. Tiden flög förbi och vips så hade vi suttit där i nästan 3 timmar, tiden går fort när man har kul! 
Blev sedan en sleepover hos M, vi hade varsinn dator i knäet och kikade one tree hill, lite illa måste jag säga men är man serienördar som vi är så är man!
 
IKEA stod det på söndagsschemat! Jag tog bilen utan att fråga (måste våga lite här borta ;) ) och vi handlade massa inför julen, pepparkakor, glögg, deg, must, ja vi kände oss i "the holiday spririt" och det fortsatte i bilen med massa julmusik, favoriten var såklart "All I want for christmas" med Måns och Agnes, den gamla dängan kommer aldrig slitas ut! Innan vi skiljdes åt blev det Solsidan hemma hos M och jag gick faktiskt ut och sprang när jag kom hem. Kallt vare så tanken var två varv men sedan kommer tanken, "har man gjort två kan man lika gärna göra tre", och då är det kört. Så tre varv blev det och sedan sängen för att filosofera lite om framtiden innan jag slappande av och somnade till One tree hill, gött mos! 
 
Måndag idag och jag har haft en heldag med tjejen. Vi var till Donkin´ Donuts och åt frulle, eller ja hon åt en donut och jag tog en kaffe, duktig flicka här! Sedan hem och göra läxor och baka chokladbollar, smaskigt värre. Nu sitter vi i min källare och kollar 90210 och gossip girl, måndag here we go, tuesday put on a show! Ja eller nåt...
 
Hare gött hejj! <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0