Almost there

Ja jag pratar ju såklart om Thanksgiving som jag snart ska få uppleva på americano vis. Det ska bli så himla kul att få testa på alla goda pajer, maträtter och äta utav ens stor turkey. Det enda jag tänker på när jag hör thansgiving är dock när Mr. Bean ska ha sin egen och han får hela över huvudet, någon mer som känner igen sig?
Thanksgiving är iallafall imorgon och jag hoppas att det lever upp till förväntingarna!
 
Alla som skulle komma inför högtiden har anländit och det är väldigt mysigt att ha mycket folk runtomkring sig. Alla är på bra humör och vi har familjemiddagar varje kväll och ja livet känns helt enkelt inte så pjåkigt för tillfället.  Vi har en 10 månader gammal bebis här också, huuur gullig som helst och det får en nästan, men bara nästan att vilja skaffa en egen. På tal om sånt, barnens kusin kommer hit på fredag och Lily har redan besämt sig för att vi två ska bli ett, haha typiskt henne, jag har aldrig pratat med killen och har ingen aning om hur han ser ut, så detta ska bli spännande. Han ska ta med sig sin norska kompis också, tror kanske att jag hellre har honom med tanke på avstånden...
 
"Black Friday" är även runt knuten. För er som inte vet vad det är så ska jag tala om för er. Jo det är nämligen så att alla butiker har massa rea och dom öppnar antingen mitt i natten eller tidigt på morgonen, folk är som galna! Det blir jag, Malinn och Petronella som drar iväg på detta torsdag natt, får se hur länge jag orkar med att vara i folkmassorna, jag avskyr ju liksom mellandagsreorna så detta ska bli spännande. 
 
Annars har det inte hänt så mycket, jag knappt jobbat i veckan, alla sköter sitt, vädret har varit strålande, har hållt i med träningen (peppar peppar) och igår kom Petronella hem så nu är allt som vanligt igen. 
 
Här kommer lite bilder från smått och gott, får se när jag skriver igen, morgondagen kommer spenaderas med familjen och i matkoma, så mycket vet jag!
 
 
 
Förberedelser inför morgondagen, hur dom vågar låta sånt stå framme vet jag inte! 
 
Jahapp då var framtiden besämd!
 
Utelekar i det fina vädret
 
Mi casa
 
Här ser ni hur nära jag har till Petronella, hennes hus är det längst till vänster. Dock tar man bilen till henne från mig om man är amerikan, det är tydligen "farligare" att gå igenom buskarna än att köra när man tagit nåt glas vin, give me a break säger jag bara!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0