15/11/12

Tjenare bloggen och alla därhemma! Nu var det några dagar sedan sist men var inte oroliga, ni har inte missat alltför mycket. Har umgåtts med P och M as usual och dagarna glider fram likt Jesus gjorde på vattnet. Vi hade våran traditionella breakfast i tisdags och den här gången fick jag agera värdinna! Det blev det lite nyttigare frulle denna dag då vi alla tre har börjat på ny kula efter söndagens alla onyttigheter. Äggmacka med kaviar eller omelett + en fin fruktsallad, nyttigt och gott!
 
Har kommit igång bra med träningen igen och varit ute cch sprungit varje dag och förohppningvis är jag inskriven på gymmet någongång denna vecka så då blir det hårda bud i Mellerud. Känns dock inte alltför tryggt att börja med nyttigheter såhär innan jul men vi håller tummarna!
Nästa vecka är det Thanksgiving och det verkar som att släkten börjar anlända redan i helgen, jisses. Barnen går halvdagar hela nästa vecka så det kommer bli en "jobbig" arbetsvecka för min del, men ser fram emot att spendera lite mera tid med dom, eller? Jo men faktiskt, plus att dom är alltid duktiga när deras farmor är här. Måste också säga att dom varit duktiga på att lyssna och göra som jag säger i veckan. Veckans höjdpunkt var när jag och killen sitter och gör läxorna, han vill göra mera läxor och jag säger visst får han det men då vill jag inte höra några klagomål. Han gör läxan utan problem och efter blinkar han med ögat och säger, told you so! Åhh sådana stunder är så härliga! 
 
Lucia är runt hörnet också och det ska firas trots att jag inte är hemma. Ska t.o.m slå på stort och vara med i ett luciatåg, var länge sedan så kan bli kul, första träningen på lördag, hoppas jag inte spräcker några glasrutor! 
 
Hade au pair möte igår, pizzakväll hemma hos en familj, var la trevligt! Fick träffa ännu en svensk tjej som kommit hit för någon månad sedan. Hon verkade vara en trevlig prick så vi bjöd med henne till våra frukostar! 
Fick också ett väldigt härligt brev från Hanna igår som innehöll massa svenkt smått och gott, ALLTID kul att få brev från folk därhemma!
Idag blir det att boka Miami, untz untz! Ska bli så sjukt naajs att komma iväg till värmen över nyår, längtar! Och idag drar även Petronella till NY för att spendera en shoppingweekend med lite familj och släkt som kommer och hälsar på, inte alls avis! Själv ska man väl försöka gå och kika på nya twilight filmen som kommit ut, håller tummarna att den har ett värdigt slut! 
 
Så nu har ni fått en liten updatering om mitt liv här borta. Ikväll blir det att skjutsa P till tåget och sedan är det dags för Vampyrers dagböcker igen, det har redan gått en vecka asså! 
 
Snipp snapp slut så var denna story slut, bjussar på lite bilder från helgen och lite annat gött!
 
 
Fin middag med fina tjejer!
 
Geléshots!
 
Efter shots kommer godis eller hur är det?
 
Sedan blir man gangster, och ja man orkar inte bry sig hur man ser ut så det blir myskläder så fort man får chansen!
Cupcakes dagen efter
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0