Hoppsan Polly!

Måste börja detta inlägg med ett bekännande, har snott en pollypåse från barnen, dundundundun...Icke bra men sånt är livet, man vill ha det man inte har och ibland tar man det också. Blev så sugen igår så jag sket i att borsta tänderna och käkade polly, samt kollade på new girl, lovely serie. Hade en liten träff med familjen och våran kontaktperson här igår, gick la bra men dom känner varandra så väl så kände mig inte riktigt delaktig i mötet. Och mamman som vanligt stressad till tusen, kunde inte låta sin man tala till punkt för hon skulle göra det ena och det andra, hallååå liksom, kan du ta dig lite tid till annat? Bara för att hon gjort detta möte ett x antal gånger och vet hur allt går till så betyder det inte alla gör det. Tack nu har jag fått "blow off some steam", skönt! Måste fråga familjen om jag kan få åka till New York nästa helg också, ska ju till beach houset egentligen men åker myycket hellre till Yorkan och glider lite fint sådär.
Måste även ta upp bensinfrågan. Är nämligen så att jag ska stå för ALL bensin, vilket inte känns helt rättvist eftersom att det ingår i mitt jobb att köra barnen och det ska ju faktiskt inte jag stå för? Ush kul att prata med dom om det redan, men ibland måste man bita i det sura äpplet, handlar faktiskt om 25% av min månadslön i princip.  
 
Nog om detta. Idag har skjutsat barnen som vanligt och sedan ledig några timmar, skypade med Fiapia, naajs, "everybody go back to your seats", "especially you mam", internt skämt men alla som sett bridesmaids vet vad jag talar om, hilarious. Var även tänkt att jag skulle träna idag eftersom det var dags att tvätta håret så då måste man passa på, men oj vad tiden rann iväg och helt plötsligt var det dags att hämta barnen. Tjejen hade typ pms och började gråta för att jag sade till henne att göra "läxan" (ett brev till sin kusin) ordentligt, och killen sade att han hatade tacopaj, men han hatar nästan allt, drygt att laga mat till sånna. Kan dock inte låta bli att känna igen mig själv i det, så jag ber officiellt om ursäkt till far min för att jag var så kräsen som liten, ett under att ni inte drämde till mig! 
 
Ikväll hade jag första au pair mötet, vilket var på ett ställe som heter Longwood garden. Jättefint ställe med massa utsmyckningar och fina lampor så det var mysigt att strosa runt i. Nu tänkte jag titta på lite mera New Girl och sedan släcka lampan, har en låång dag framför mig imorgon och på kvällen drar vi till beach houset, kommer bli mysigt hoppas jag!
 
Simma lugnt och peace out!
 
 
 
 
Häftiga näckrosor!


Kommentarer
SMeijer

Dooog av garv när jag läste bridesmaids- citatet!! hahaha! Do your thing girl, and we'll stand behind you to 100%!!

Måste säga att det sög att du inte var här ikväll, var å kolla på kapten röd, takida å adrian lux! Önskade du vore där på cityfestivalen, det var fan grymt! Kom nyss hem. Love u <33

2012-06-29 @ 00:24:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0