Dag 3 i Amerikat!

Tjeeanre mannen(damer)!

Som rubriken lyder så är detta min tredje dag i detta land, tyvärr är det dåligt väder men samtidigt vad gör det när man sitter i ett klassrum heela dagarna. Började dagen 0630 med frukost och sedan började lektionerna klockan 8. Vi fortsatte med att vara kreativa och min glada smiley fick en hel kropp, busigt va? resulatet ser ni nedan (hoppas jag). Annars har vi fått lära oss om säkerhet och hur man ska handskas med olika åldrar av barn, dagens första lärdom "don´t shake the baby", true story, tydligen kan små barn dö om man skakar på dom, man blir verkligen aldrig fullärd! När lektionerna var slut var det dags för "international singalong", vilket betydde att alla länder skulle sjunga och dansa något från sitt land. Vi svenskar tog fram en midsommar stång och dansade "små grodorna", dom andra fick sig ett gott skratt kan jag säga, men kul vare!
Nu hoppar vi i tiden men måste bara säga att våran lunch idag inte såg alltför lockande ut, skulle vara bönor men såg mera ut som en dirré pöl. Men nog om det och tillbaka till kvällen. VI fick besök av en amerikansk polis som berättade om olika incidenter som hänt andra au pairer (en som faktiskt blivit mördad, scrary) och vi fick svara på olika påståenden, dagens andra lärdom "don´t go home with a stranger". Det bästa var att polisen verkligen levde upp till den typiska amerikanska polisen, han var lite fet, drack kaffe och wait for it, åt munkar, hurra! Han var dessutom väldigt rolig så det var inga problem att lyssna på honom. 

En tråkig nyhet är att jag tror att jag dragit på mig en förkylning, har en riktig hosta som vägrar gå över och börjar lite hes och snorig, så håll tummarna att jag inte blir sjuk!

Nej nu tror jag att jag ska försöka pallra mig i sängs, en stoor dag imorgon i "the big apple", måste vara pigg för det,
Som Norlie&KKV säger, hare bra, vi hörs, vi ses, i dina drömmar.
(bjussar på lite bilder också)




Kommentarer
Fiafisen

Suuupergilla alla dina bilder!! Fortsätt så!! Faan va viktigt!! Jag älskar så du skriver, hör din röst i mitt huvud när jag läser alla sophie-repliker!!
Pusss

2012-06-14 @ 13:49:14
Joselin

Håller med fiafisen, hör din röst i mitt huvud när jag läser det du skriver! Förlåt om jag smittat dig :( <3

2012-06-15 @ 14:31:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0