Back on track!

Jaha då har jag kommit till det jag skulle hit för att göra, jobba och bo hos en familj!

Men först berätta lite om New York:
Satte oss på en buss in till new york med alla andra au pairer, hade en asskön busschaffis, pratade och svor åt alla bilar och kallade polisen för "popo", fråga mig inte varför. Iallafall, vi kom till fram och det hade tydligen presidenten också för stället var packat med trafik och massa poliser, så vi fick ej se frihetsgudinnan och ground zero, lite boring men allt för presidenten eller hur är det? Vi fick se Greenwich village (som hade en godisbutik med massa svenskt godis), times square, central park (hur mysigt som helst) och avslutade med rockefeller center som hade en underbar utsikt över hela faderuttan! Jag och tre svenska tjejer drog sedan till TGI Fridays och åt en gudomlig middag innan det var dags för att bege sig hem. Om det ändå varit så enkelt, alla utom oss svenskar och austalienare kom i tid till bussen(såklart), men alla dessa mananas (ett uppfunnet ord av oss svenska om sydamerikanerna eftersom som deras klocka går ca 15-30 efter våran) kom sent och 40 min senare än väntat var bussen påväg hem igen, snacka om vi var irriterade på dom! Men hem kom vi och då var det bara att borsta tänderna, packa (och facebooka lite) och sedan somna innan man blev för nervös inför morgondagen. New York, I´ll be back!

Nu till morgondagen (aka fredag), upp och duscha och göra sig fräsch (onödigt kan vissa tycka eftersom jag hade en 4 timmars bussfärd framför mig men så gör man), äta lite frulle (ingen sjöbergmacka dock :( ), och sedan säga hejdå till nästan alla man lärt känna under denna vecka på skolan. Har varit väldigt bra och över förväntan! Bussen gick och nervös blev jag, bara jag som skulle av på mitt stopp men hade en svensk tjej som lugnade min nerver lite, ni som känner mig vet ju hur jag kan bli, behöver någon som skriker LUGN! Men jag blev bemött på ett väldigt bra sätt, mamman och nuvarande au pairen stod och väntade på mig med en välkomst skylt som ett av barnen gjort, jättegulligt! Vi tog bilen till deras sommarstuga och där fick jag träffa barnen och pappan. Var lite stelt i början och fick ett handtag av honom och barnen hejjade, men 10 min senare kom han och bad om ursäkt för handtaget och gav mig ett famntag isället, och barnen gjorde detsamma, hurra! Och the rest is history, hehe nej inte ännu, lekte med barnen hela dagen och dom höll mig handen och var gosiga, hihi! Somnade som en stock i min assköna kingssize bed och nu är the rest history.

Skojja bara, var en dag idag också och även dom kommande 360 dagar som återstår av mitt år. Blev en dag på stranden med barnen och mamman (och några heta livvakter), inte helt fel, men lilla sophie brände sig och sitter nu med solsting, INTE kuul. Har också fått skypat med min bror och jossan (sorrrrrry fia!), vilket var väldigt trevligt, och gjort min första rätt i köket, fruktsallad! Jag är helt slut och barnen är ute och leker, får se när denna dag slutar, är ju en dag imorgon också som alla vet. Allting känns väldigt bra med barnen men fortfarande lite nervigt med föräldrana men det släpper nog snart!

Hasta la vista babys! (har besämt mig för att försöka avsluta alla inlägg med något nytt och påhittigt, kewl va?




Svenska brudar i Greenwich(?) village




Vi och våran söta lärare Nancy








Rockefeller center ( top of the rock)



Uppfarten till "sommarstugan", och ja det står med a på slutet för deras mamma hade sagt fel till dom hehe


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0