Amerikat so far!

Jaha då sitter jag på au pair skolan här i New York och ska skriva mitt första blogginlägg någonsin, något jag aldrig trodde skulle hända. Men nu när jag ändå är här så kör vi! 

Kom hit i måndags efter en ganska sliten flygresa, men allt gick bra och träffade en trevlig tjej redan på arlanda som jag åkte med hela vägen. Fällde en tår på flygplatsen när jag sade hejdå till familjen, dock var det inte ömsesidigt eftersom min familj består av män, som inte vill/kan visa känslor, men jag vet att dom kommer sakna mig! Framme i amerikat gick allt bra med pass och visum, något jag var nevös för, TÄNK om man glömt något litet papper, INTE kuul! Vi kom fram till au pair skolan skapligt shletna och goa och fick lite info + pizza sedan var det bara att lägga sig, 0900 amerikansk tid men 0300 svensk!

Idag hade vi första dagen på skolan (som förörvrigt är väldigt mysig och maten är över förväntan), kändes inte så kul att sätta sig i skolbänken men vad gör man inte liksom? Skola från 0800-1830, den ni! Vi fick info om sjukdomar och blaha blaha och avslutade med lite kreativt arbetet, inte min grej riktigt, klistrade på lite pärlor på en papptalrik och lite frigolit högst upp och vips så hade jag en glad gubbe med hår!

Imorgon blir det ännu en dag i skolbänken och sedan "international singalong" på kvällen, vad tusan det nu är. Och torsdag, ja då smäller det, new york för hela slanten, längtar! 

Ska snart kila i sängs tror jag för att inte somna på lektionen imorgon, 
Hare gött hej så länge!




Kommentarer
Din fia ;)

Jaa!! Första livstecknet!! Jag måste säga att det var det bästa första inlägg gumman, jag är impomerad!! Doog av garv när jag läste "inte kuul" hahaha!!!
Miss you, hörs på söndag!!
Puusss<33

2012-06-14 @ 13:27:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0