Sunday!

Sist ni hörde något från mig hade jag nyligen fått en hel godispåse från Sverige, nu är den borta...INTE kuul! Jag har lyckats moffa i mig ordentligt mycket onyttigt denna helg så imorgon börjar mitt någorlunda nyttigare liv, såhär kan vi inte hålla på hela året för då kommer jag att rulla hem. SÅ mina damer och herrar, imorgon SKA jag ut och gå innan frukost och även försöka hinna träna, vi kör en rivstart! 
 
Helgen har varit väldigt bra och väldigt flummig! I lördags lyckades jag köra fel ordentligt mycket, tack gode gud för gps säger jag bara. Körde fel efter att ha lämnat mamman på bilverkstaden, kom hem och skypade med Fiapia en stund och sedan åkte jag och Alida till ett stort mall här och satte sprätt på våra pengar. Vi lyckades göra en liten felkörning på vägen dit men på hemvägen blev det rejält fel, var påväg mot NY där ett tag men tillslut kom vi hem. Åt jättegod mat på köpcentrumet och var inne i apple butiken där, herregud vad mycket personal, aldrig sett nåt liknande. Inga kassor utan man gick bara fram till personalen som tog fram sin iphone (såklart!) och sedan tog dom betalt med den, jag säger som farmor och farfar gör om skype, "det är helt otroligt"! Vi hann komma hem och kolla upp vilka biosar (ja vi kom fram till att det är det bio heter i plural) och bestämde oss för att se "Magic Mike", körde fel till bion också och fick ringa Petronella som guidade oss och kom fram precis i tid. Filmen var tydligen barnförbjuden så fram med legget! Den var väldigt rolig om än lite snuskig men klart sevärd! Efter filmen köpte vi donken och satte oss i min truck och åt, klassiker! Gick och lade oss ganska skapligt för vi skulle ut med grannarnas hundar vid 9. 
 
Idag vaknade jag och trodde att en elefantfamilj flyttat in hos mig och kickat ut min amerikanska, tuunga steg från övervåningen var det som väckte mig! Ut med hundarna och sedan frulle och chill. Jag och Alida bestämde oss för att vädret inte var det bästa så vi åkte och köpte Ben&Jerry´s (kostar förövrigt 35kr här, kan bli farligt!) och lite annat snask och kollade på Burlesque, grym film! Sedan var vi snälla och städade Petronellas rum och badrum så nu har jag gjort mig förtjänt av hennes torrshampoo! Petronella och Hanna kom hem från deras collegekurs mer allmänbildade (eller?) än någonsin och vi drog en asianfood framför american pie reunion och pest eller colera, några saker var: vara klädd i grönt resten av livet? eller ha en skölpadda hängades efter dig hela livet? och, gifta dig med Ove Sundberg eller en sumobrottare?, tuffa beslut att tas, mina val blev vara klädd i grönt och sumobrottaren, han är ju förmodligen rik och charmig enligt Hanna. haha. Förövrigt var det en väldans storm idag, väldigt myys, stora blixtrar och tor slog extra hårt med hammaren men vi är inne och klagar ej! Eftersom det regnade så körde Petronella hem mig, man kan ju faktiskt halka på dom 50m jag har hem genom skogen. Så nu ska jag sova så jag orkar upp imörra, ni får en bildbomb från diverse saker att gotta er med medans jag sussar för att orka med en ny arbetsvecka! :)
 
 
New York
 
 
Times Square
 
Middag
 
På med gympadojorna och shoppa loss!
 
Improviserad restaurang
 
Movietime!
 
Donkentime!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0