I´m back!

Hallå igen!
 
Nu var det några dagar sedan jag skrev och mycket har jag gjort. I torsdags var jag på bio med familjen och såg "Brave", disney film som var väldigt bra, måste erkänna att jag fällde en tår i slutet. Har också börjat läsa "hunger games" och kan knappt slita mig från den trots att jag sett filmen. Men slåss om den med pappan som också börjat läsa haha.
Har haft en underbar vecka med familjen i deras beach house men i fredags begav jag mig "hemmåt" för att börja helgen. Tog en färja från Lewes till Cape May och lyckades se delfiner igen, ni kan ju bara tänka er lyckoruset och leendet på läpparna jag får av att se delfiner simma upp till ytan medans jag står på en färja! Här har man färdats jorden runt och inte sett en enda delfin och så kommer man till USA och får se massa i löpet av en vecka, otippat om jag får säga det själv! Iallafall, färja tog jag och sedan fick jag skjuts hem och där blev det poolhäng med dom andra tjejerna. Varje timme är det "adultswim" i 10 min, för oss au pairer innebär det på med simglasögon och vattenleksaker, klockrent!
Vi hade en mysig middag hemma hos mig och sedan sov Hanna över och igår begav vi oss mot New York!! Bussen gick 0800, tidigt med andra ord, men upp kom vi och intog New York vid 1030 snåret, vi begav oss direkt till hotellet och ställde av oss väskorna för att börja shoppingen. Varmt som tusan var det men som ni kanske kan tänka er var vi mest inne i affärerna och njöt av ac och massa fina kläder, hittade en del del gejer och fytusan vad vissa grejer är billiga, äälskar forever 21! Gick omkring vid times square (tog lite turistbilder) och ner längs Broadwaygatan (älskar att säga det namnet haha). Efter några timmars shopping sade fötterna ifrån efter att ha gått i ballerina från hm hela dagen, så vi checkade in på hotellet och gjorde oss lite fräscha innna det var dags för middag. Gick först lite i Soho och tittade och hittade sedan en mysig restaurang med uteserving och jättetrevlig personal som vi satte oss på och åt en gudomlig middag! Blev en realtivt tidig hemgång, var ju tvugna att vara på topp inför nästa shoppingdag. 
Idag gick vi upp kring nio snåret, jag och Hanna gjorde revolt mot dåliga skor och tog på oss gympadojor (vuxenpoäng där), checkade ut, åt frukost och sedan kunde shoppingen börja igen. Köpte tre par skor, ett par marinblåa converse, ett par uggsliknande skor (var halva priset så då fick man slå till även om det är låångt kvar till vintern!) och sedan ett par låga beiga vanliga skor, mycket nöjd! Hittade också en skitnsygg ryggsäck som jag var tvungen att slå till på. Vid fyra var vi fyra slitna (och fattigare) tjejer som begav oss mot bussen där jag somnade till en stund och vaknade med "fågelholken", inte kuul, och kom hem vid 9. Tog det lugnt hemma hos Hanna eftersom hennes familj är bortrest och nu har jag packat upp och ligger i sängen, måste sova för att orka med en ny arbetsvecka imorgon. Har haft en awsome helg men sängen lockar ändå, så jag säger som pappa alltid gör, "godnatt och hälsa till John Blund" :)
 
(kommer bilder från New York i veckan, men här kommer lite från shoppingen och lite annat iaf)
 
Moviethetaer!
 
Allt annat är stort här i usa, men mina punchisar väljer dom att göra små, gaah!
 
En nöjd och glad Sophie på färjan
 
"Adultswim"
 
Shopping ftw! (bilden gör dock inte kläderna rättvisa)
 
Underbar klänning för 15 dollar, höll på att smälla av när jag såg priset och slutade med att 3/4 tjejer köpte samma klänning :)
 
Här bor jag förresten!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0