4th och July aka Independence day!

Here we go! En dag som jag längtat efter att få uppleva och det har verkligen varit en mysig dag. Massa glada människor som alla grattar varandra och har amerikanska flaggor på sig på någe sätt för att visa att dom älskar sitt land, (varför kan det inte vara så i Sverige för?). Vi började dagen med en storslagen frukost, scrambled eggs, mcmuffins, sausage, fruktsallad, mumsfillibabba säger jag bara! Sedan åkte vi ner mot stranden för att se en riktig "parade". Det var alla möjliga slags människor som deltog, militärer, "miss Delaware", orkestrar, utklädda människor, you name it, stämningen var på topp! Vi åkte hem och chillade vid poolen lite och tog det lugnt innan jag blev bjuden på middag och sedan en fin båttur för att titta på fyrverkerierna. Innan detta åkte vi också 20min för att köpa kakor, för enligt pappan var man tvungen att ha det att snaska på, haha. Fyrverkerierna var awsome och vädret har varit kanon, bäcksvart och blåst men ändå behövde man knappast nån tröja, jag njuuter! En nationaldag avklarad, men är här nästa år också, hurra!
 
Gårdagen bestod inte av så mycket, drog till stranden i typ en timme innan tjejerna blev rastlösa och drog med mig och mamman på shoppingrunda, ingen hittade något. Jag provade på äkta "boardwalk" french fries, otroligt goda men aningen för mjuka. När vi kom tillbaka till stranden var det svart på himlen och det dröjde inte länge innan "the lifeguards" visslade upp alla från vattnet och inte länge efter blev vi bortschasade från stranden. Ingen storm kom vad vi märkte men better safe than sorry liksom. Pappan och hans kompis tog hand om barnen medans jag och mamman drog in till "town" och gick på en liten shoppingrunda, hur mysigt som helst och vi hittade varsinn klänning så båda var nöjda och belåtna. Känns väldigt bra med familjen som det är just nu :)
 
Nej nu slog klockan 23:00, dags för gumman att sova. Grattis till Amerika än en gång, you go girl! 
 
Peace out och btw, helt käär i outlandish låt "look into my eyes"!
(lite bilder från dagen)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0