1 månad!

Firar idag 1 månad i detta land, fy bamsingen vad tiden ändå gått fort även fast det ibland kännts lite långsamt!  Lite hemlängtan måste jag erkänna att jag har men samtidigt vill jag verkligen inte hem ännu, så ni får helt enkelt komma hit itsället!
 
Igår jobbade jag hela dagen, barnen är lediga om dagarna denna vecka så det gäller att försöka underhålla dom på bästa sätt. Dom gjorde läxor på morgonen och sedan åkte vi med Petronella och hennes barn till en park, där vi två satt och chillade under ett träd, ungefär som Ferdinand, och barnen lekte. Snälla au pairer som vi är så köpte vi även glass åt dom. Sedan poolhäng igen och jag och barnen hade "lemonade stand", mitt första (men knappast mitt sista) hurra! Vi (dom) stod och såg söta ut och fick ihop lite pengar. Tjejen i familjen håller på att spara ihop till en hund, vore la mysigt med en liten byracka som springer runt här hemma?
Sedan slängde jag ihop en snabb middag bestående av chicken nuggets innan vi tjejer drog och satte oss på Starbucks och hade det trevligt :)
 
Idag hade jag ställt klockan på kvart i 7 för att vara duktig och gå upp och gå innan frukost, tror ni att jag kom upp? NEJ, odisciplinerad(?) tjej här, ej bra! Halvsov 45 min till istället i min ybersköna säng och gick upp kvart i åtta och började dagen. Körning och läxor (som dom strävar emot att göra varje dag) och sedan en liten cykeltur. Var väldigt varmt idag också så vi drog ner till poolen igen och jag provade även på att spela tennis, skitkul! Vill börja spela! Jag och min pöjke ställde oss sedan i köket och gjorde hemmagjorda kättbullar, en riktig bedrift från min sida måste jag tycka då jag inte är någon matspecilist för fem öre. Gott blev det iallafall för tjejen vägrade först ta men det slutade med att hon tog två gånger, kors i taket! När jobbet var över åkte vi till en kuslig liten lekpark och satte oss och gungade + gick en liten nattpromenad, Inte kuul, lekplatser/parker är kusliga på nätterna kan jag tala om för er.  
 
Eftersom jag har curfew så ligger jag i min säng och myser (med lime cheesekake och new girl så tummen upp för det!) lite och ska försöka pallra mig upp för en prommis innan frukost imorgon, lovar dock inget! 
Godnatt alla därhemma (och dom som bor här såklart), saknar er! < 3
 
Har ingen direkt rolig bild att lägga upp så ni får en på min tjusiga bil som jag gliider runt i om dagarna ;)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0