Monday comes first!

Måndag och barnen har precis dragit iväg till skolan, vilket för mig innebär ledig tid! Idag ska den spenderas på Hac med kickboxning och förhoppningsvis skype med pappa senare idag, var väldigt längesedan känns det som så jag behöver en update på allt därhemma. 
 
Men innan måndag kommer ju helgen och denna helg har det varit full rulle! I fredags var det ju tjejfest här, gick faktiskt väldigt bra och tjejerna var inte alltför högljudda, lillkillen var nästan den som var mest uppspelt men tyvärr inte på ett bra sätt, han störde tjejerna och skulle visa upp sig. OJ vad man känner igen det som syster till två yngre bröder...Men hon hade kul ändå och dom fick cupcakes, målade och hade massa tjejsnack. Amerikanskan skiner igenom ibland märkte jag också då vissa av tjejerna inte ville äta pizza, knappt åt cupcakes och ville ha vatten istället för läsk. Allt detta för att deras mammor säger att det är ohälsosamt,och visst är det det, men hallå, äre fest så äre! 
Själv drog jag iväg på en egen fest, var la trevligt att träffa killarna men tyvärr fick dom lite för mycket av det goda och blev jobbiga så då kände vi att nej sängen lockar mera! Vi fick iaf upplevt beerpong (dock blåa glas, faaan det ska ju vara röda!) och kom i säng skapligt för att orka med nästa dag!
 
Luciaträning, som ja gick som den gick, vi kan inte alla sånger men vi gör vårat bästa helt enkelt. Sedan drog vi ett gäng tjejer till Philly för att se riktigt luciatåg + äta julbord, missade halva lucian och julmaten luktade konstigt så jag tog en hot dog, klassiker! I Philly gick vi runt och gluttade på julskyltningen och mitt i allt så kommer det en hel drös med vatten upp fån underjorden, asfalten hade spruckit. Herregud tänkte vi och häftigt att ha sett nåt sånt men tydligen händer det ganska ofta där, jaja det var första gången vi såg det iaf :)
 
Igår var den stor dagen, dags för folk att höra våra fina pipor! Det var mysigt att vara med i Lucia tåget men ska nog inte påstå att vi är några Carolor, nån falsk ton här och där men äh det ger det hela lite mera sväng bara ;) Jag och Petronella lyckades också få ihop tre skarttanfall, mindre bra för rösten men kul vare. Efterfest hos Petronellas familj, väldigt trevligt och fick janssons + jättegod fläskfile, long time no see, så det uppskattades! 
 
Bilder från helgen, enjoy!
 
Luciaträning!
 
Scandinavians!
 
Man kan ha kul med självutlösare!
 
hela au pairgänget!
 
 
Här var det översvämning!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0