Home alone

Då var man helt ensam hemma då, trodde det skulle kännas väldigt skönt men känns också tomt och trot eller ej men kommer sakna min familj. Hela 10 dagar semester, inte illa. Fick ett x antal kramar av lillkillen och ett "I´m gonna miss you", ååh jag kommer sakna honom också! Men nu ska se allt på den ljusa sidan, har ett stort hus för mig själv i fyra dagar och sedan ska jag bege mig till Miami, life is good helt enkelt. 
 
Dom senaste dagarna har jag inte gjort något speciellt förutom att ha en liten julafton med familjen igår och det var även tjejens födelsedag. 11 år och "pree teen" som det kallas här, översatt till "tidig tonåring" eller något, väldigt viktigt här borta, nästan stor flicka! Hade en jättemysig kväll med familjen och alla blev glad för alla presenter, inklusive mig! Jag fick en FM-sändare till bilen, HDMI-kabel till datorn, ett halsband och en neccessär av pappan, väldigt bra och behövliga presenter. Alla var på bra humör och kände the holiday spririt, speciellt pappan som var på extremt bra humör efter nåt glas vin. Han hade hand om min kamera och knäppte massa kort, en del bra men dom flesta suddiga haha. Jag råkade också öppna en present som inte var till mig (fast den låg i min hög) från Victoria Secret, den var till min värdmamma från värdpappa, ett fint myssätt, jag får kommentaren "Sophie, jag köper inte dina grejer på victoria secret, det är en oskriven regel" haha skönaste på länge! Avslutade kvällen med Petronella i min säng, som dom flesta kvällar, inget konstigt med det! 
 
Annars har jag tränat lite smått och umgåtts med Malinn och Petronella. Just det jag råkade köpa en ny vinterjacka igår, var 40% på allt inne på abrecombie&fitch och jag kunde inte låta bli att slänga ett getöga på allt därinne. En superskön och fin jacka blev det så ska lämna tillbaka den andra jag köpt som jag knappt använt. En annan bra grej med detta land, dom är lite mera avslappnade när det gäller sånt, här kan man lämna tillbaka saker hitt som hatt även om man inte har kvitto och t.o.m om lappen råkat trilla av, hujedamej så bra! 
 
Helgen kommer inte bestå av så mycket då det som gäller är att SPARA PENGAR! Men imorgon blir det skype med la familia därhemma då dom ska ha en liten minijulafton, ska bli rooligt! Och sedan är det tjejkväll för fulla muggar som gäller!
 
Nej dags att värma på lite ravioli från igår och sedan får vi se vad fredagen har att erbjuda, kanske ett bad i föräldrarnas stora badkar?? Hoppas dom inte har kameror!
 
 
 
Promenix med jycken :)
 
Paketdags!
 
Jycken fick en liten tröja va mig, söt va? ;)
 
 
 
Barnen får så sjukt mycket paket härborta, och detta var bara 1 utav 3 julafton som dom kommer ha haha.
 
 
Avsluar med en bild på mig och min bebis, hur ska jag klara mig utan honom i 10 dagar!?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0