Christmas partey!

Ja hörrni igår drog min familj här borta till med en riktig julfest, en lyckad sådan måste jag få säga! Förberedelserna började redan lite smått på fredagen men på lördagen var det full rulle på alla, speciellt mamman, som vanligt haha. Jag gjorde mitt jobb som au pair och distraherade barnen genom att ta med dom ut i det fina vädret, killen på rullskridskor, tjejen på cykel och jag hack i häl springandes bakom, riktig mamma här borta! 
Sedan var det dags att visa mina skills i köket genom att laga svenska köttbullar (vad skillnaden är vettetusan) med en gräddsås till det, jag tyckte dom var väldigt goda och fick lite beröm från alla håll och kanter så jag tar det som att jag lyckades, hurra. Mycket god mat och efterrätt och många härliga människor resulterar i en härlig kväll. Jag hade mina tjejer Malinn, Petronella och Isabella där som gjorde kvällen ännu mera lyckad och vi kunde t.o.m sitta ute tack vare en värmelampa. Sitta ute i december får 5/5 toasters, helt klart. 2:30 hann klockan slå innan Sophie sade godnatt och lade sitt huvud på kudden!
 
Eftersom man lade sig så sent så resulterade det i en lång sovmorgon, den längsta sedan jag kom hit skulle jag nog kunna påstå, hela 10:30, ojoj känns som hela dagen är borta när man är van vid att gå upp kring 6-7 snåret. Men jag har faktiskt hunnit med en hel del, skype med Clara (UNDERBART), kaffe med Julia, köpt julklappar och sedan tredje adventmys hos Malinn med filmen "the holiday", älskar den!
 
Nu sitter jag i sängen och bloggar och pratar med Lotta, snart dags att sova, måndag imorgon. Denna vecka jobbar jag bara fyra dagar för på fredag åker hela familjen till Maine, sjukt tråkigt att jag inte kan följa med men väldigt skönt att vara ensam några dagar. Imorgon blir det träning igen, frågan är om man ska ta "sweat" eller "intense interval training", spänningen lider!
 
Här kommer lite bilder från lördagen :)
 
 
 
Massa mat
 
Sjunger för mitt värdbarn som fyller år på torsdag. Hon var inte helt nöjd med att hon var tvungen att ha sin fest samma dag som julfesten, americanos!
 
Fyra glada tjejer :)
 
Mys ute på altanen, alla fick vi varsinn jacka, finns fortfarande gentlemen tydligen!
 
<3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0