2 shows in 2 days, not bad!

Åh jag har haft två helt underbara dagar i den underbara staden som stavas NYC, den staden leverar som alltid, även om det var aningen för kallt för min smak. 
 
Vi tar det från början med Fredag först!
En springtur innan frulle och en biltur med Petronella så satt jag på bussen mot New York. Mötte upp Sofia och hennes pojkvän (som var väldigt trevlig!) och vi tog oss ut mot Long Island där vi skulle hitta vårat mysiga krypin för natten. Har inte träffat Sofia på länge så det var trevligt och det fanns gott om saker att prata om! Hotellet, eller ja motellet, det ordet fick Sofia att nästan skita på sig av rädsla men hon överlevde när hon väl fick se stället, som faktiskt var ganska så mysigt, om än lite lyhört. 
Bemöttes av trevlig personal och vi släppte av våra grejer och tog oss sedan in mot Hutington centrum, där konserten skulle hålla hus. Vi hamande på en mysig mexikansk restaurang och sedan starbucks för en brownie, jag och Christoffer delade på en och Sofia åt en själv (var bara tvungen att nämna det Sofia ;) ). Därefter var det på tiden att inta våra platser tyckte vi, dock höll inte huvudakten riktigt med om det så vi väntade nästan två timmar på honom. MEN det var det värt måste jag säga! Gavin Degraw var sjuukt bra och han körde alla gamla klassiker som man lyssande på när man var 14-15, Chariot, I dont wanna be, Follow through, och även en hel del från hans nya skiva, även dom var grymma! Vi tog oss även friheten att komma närmare honom och kvällen slutade med att Sofia skakat hand med honom, vi hade alla fått autograf och jag och Sofia hamnade på bild med honom, hoppsan så det kan gå! Tyvärr fick vi inte ta med kamera in men kvällen får 5/5, helt klart.
 
Lördag (eller ja idag för mig).
Gick upp skapligt tidigt med mitt gifta par, fick "frukost" på hotellet, som bestod av muffins och sedan tog vi tåget in mot staden igen. Sade hejdå till Sofia för denna gång och sedan begav jag mig mot Radio City Music Hall, dags för nästa akt! Mötte upp familjen och sedan började showen. Det var såå bra och såå amerikanskt, kändes lite orealistiskt att jag där satt jag, i NY, med en amerikansk familj och kollade på "The Rockettes" (som förövrigt fyllde 85år så grattis till dom!), inte illa pinkat av mig. Jag njöt och fick en riktigt julkänsla.
En snabb lunch och sedan var det dags för barnens äventyr att börja. M&M butiken, Disney butiken (lillkillen är galen i Disney), Macy´s julskyltning, ännu en leksaksbutik och sist men inte minst, julskyltningen vid Rockefeller Center. Sjukt mycket folk på alla ställen men väldigt juligt, vill ni komma i julstämning, åk till New York! Vi klarade oss igenom dagen (jag agerade karta och guidade oss genom new yorks gator, lite stolt*) utan problem, hann med allt vi ville och alla var på bra humör, awsome!. 08:15 fick jag säga adjö till denna stad ännu en gång, och en seg bussresa senare ligger jag i min gudomliga säng igen redo att sova ut ordentligt. 
 
Söndag och första advent imorgon, hoppas på lite julbak! 
 
Avslutar med lite photoes från helgen :)
 
 
Hotellrum
 
 
 
 
nemän tjena!
 
 
 
Fina tallrikar i en mysig liten butik, ångrar att jag inte köpte denna!
 
 
Sofia och jag 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0