1:a advent och måndag igen!

Två dagar har gått redan och här sitter jag och kollar på 90210 och gossip girl (bara 3 avsnitt kvar, spänningen lider!), en vanlig måndag helt enkelt! Har haft en bra dag med barnen, jobbat väldigt lite, vilket alltid är gött. Tjejen hade basket för första gången och hon hade så kul att hon tom kunde äta celleri utan att klaga när hon kom hem, den ni ;) Idag har det varit sommarvärme också, mellan 15-20 grader, tshirt som gällde på springturen, så skönt, speciellt när ni därhemma hade -15!
 
Igår var det ju första advent också, jag hade en väldigt bra och chill dag! Eftersom ingen av mina vänner ville baka med mig tog jag saken i egna händer och gjorde pepparkakshus med barnen. Blev ett väldigt amerikanskt sådant, massa frosting och godis, men det är sånt som är kul, behöver inte alltid vara traditionellt! Jag och Petronella hämtade upp Malinn som hade haft en minst sagt händelserik weekend i NYC, Justin Bieber, party, och modellkille, lite avis! Trots att hon var scheleten fick vi med henne på en lunch på Friendly´s, mat, dryck och efterrätt för 70kr, inte illa! Därefter lite chill med familjen och sedan dags för glöggmys, var ju trots allt första advent. Jag och Petronella dukade upp lite fint i min källare med glögg, skumtomtar, pepparkakor och julmust. VI snackade massa och fällde båda en tår över att inte vara hemma på julen, tur man har varandra iaf! 
 
Nej nu ska jag vara social med tjejerna, hare gött hejj! 
 
Pepparkakshusbak
 
 
resultatet, inte så pjåkigt va?
 
Promenix i det fina vädret!
 
 
 


Kommentarer
LindaD

Åhh vilket tjusigt pepparkakhus, skulle jag lätt kunna bo i =) Vad roligt du gör lite julmys med demdu har där varje fall! Ha det toppen min vän! Kul du har bloggen ;) Kramar

2012-12-05 @ 16:48:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0