12/05/12 (amerikanskt vis)

Klockan är snart halv 1 och jag har precis bytt om från pyjamas till träningskläder för att ge mig ut på en prommis med Petronellas hundar, jag är en sån snäll kompis alltså! Solen har smygit sig fram idag också även om det såg mörkt ut imorse. Var så himla trött så gick och lade mig efter att killen åkt till skolan, fick mig väl 30min extra sömn, var så mycket stök runtikring med en hoppande hund, sopbil utanför och jobbig radiomusik (pallade ej röra på mig för att stänga av den) sedan gav jag upp! Tog mig lite frulle och kom på den sköna iden att jag kanske skulle ta tag i lite julsaker, kände verkligen inte för att göra något annat än att gå runt i mjukisar hela dagen. Så jag satte på lite julmusik, tände lite levande ljus och började skriva julkort, allt för att komma lite i stämning. Blev klar med alla julkort så nu är det bara att skickas, skönt! 
 
Igår var jag på middag med en hel del männsikor, både bekanta och icke bekanta men trevligt vare! Vi firade Johanna som fyllt 20 år i helgen, tråkig ålder här men hon åker snart hem så då får hon utnyttja sin ålder. Var på en restaurang i West Chester, jag åt biff med svamp och pasta, sjukt gott!
Hade annars en lite smått jobbig dag med barnen, bara klagomål från tjejens sida och killen ville verkligen inte lyssna så han åkte på två strikes och därmed även två timeouts, kändes skönt att säga ifrån ordentligt, var ett tag sen. Pappan drog till California igår vilket också är ganska skönt för då är jag ensam hemma med barnen och vågar säga ifrån mera utan att känna att någon sitter och lyssnar hela tiden, plus att jag är ensam hemma hela dagarna. När katten är borta dansar råttorna på bordet eller hur vare?
Vi har även fått in julgranen som jag och pappan var och köpte häromdagen! Han är som ett barn han också ibland, han var in på banken för ett snabbt ärende och när han kommer ut så har han en klubba i munnen och plockar fram en ur sin ficka åt mig också, haha dessa pappor här i Amerika!
 
Idag fick jag också ett paket på posten från farmor och farfar. Bifogat var skumtomtar (TUSEN TACK!), läkerol och så klart det bästa, lösgodis. Det var även ett brev med som fick mig att skvätta några tårar som alltid, det är så kul med brev och man blir alltid lika glad när man får något på posten helt oväntat! Så stort tack farmor och farfar <3
 
Ikväll blir det att jobba lite senare eftersom killen har någon mattestuga på kvällen, och imorgon ska tjejen uppträda på sin skolas julkonsert, ska bli spännande! På fredag är det partaj för hennes skull också eftersom hon fyller så nära inpå jul, så då blir det bågskytte på dagen och sedan ska dom ha "sleepover" på kvällen i källaren. Hujedamej hur ska jag överleva med fem 11åringar i källaren? 
 
Helgen består av Luciafirande men det får jag skriva om nästa gång. Fattar inte hur jag kan få ihop så mycket text när jag varje gång säger till mig själv, "bara några rader nu annars orkar ingen läsa", sen sitter jag här med vad som känns som en hel uppsats ändå. Aja ni får stå ut, jag skriver ju här för min skull också ;)
 
Chillevippen!
 
 
 
 
Johanna (födelsedagsbarnet) och Malinn :)
 
Invadering av svenskar!
 
Än är man inte vuxen heller!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0