@ the beach!

Som rubriken lyder så har jag kommit till beachen för att spendera det som kallas "Labor day" här nere, vet inte riktigt vad det innebär men sålänge det betyder beachen är jag på! Tror att det kan vara "arbetarnas dag" och barnen är iaf lediga fredag och måndag så blir en lång weekend vid stranden, som sagt, tack snälla! 
 
Veckan har gått ganska segt men har fått tiden att gå genom att göra småsaker med tjejen, känns kul att umgås med henne lite själv och vi kommer bra överens för det mesta, förutom när jag säger åt henne att bädda sängen, då blir sura miner och protester på en gång, som med dom flesta barnen här. Dom kan blixtra till på två sekunder och springa iväg, sedan fem minuter senare kommer dom tillbaka och gosar med en som att ingenting har hänt! Det är väl så barn är antar jag? Jag menar vem VILL bädda sängen liksom?
Aja, jag har fått lära mig att åka en ny typ av skateboard, denna heter "ripstick". Det är en mackapär som man måste balansera på och sedan vicka på höfterna och därmed benen för att få den att gå frammåt, lättare sagt än gjort! Min tjej är jätteduktig på den och jag lär mig så småningom, vill gärna säga att det går segt för att det är svårt men kanske istället kan få skylla det på att jag börjar bli för gammal för sådana barnlekar? Nja nu ska vi inte vara såna, "age is just a number" som man säger i detta land! 
 
Jag har kommit igång bra med träningen och sitter i denna stund med träningsverk i låren och litegrann i magen, härligt det! Har också slutat att småäta (okej inte helt men näästan!) och äter lite nyttigare frukostar + luncher. Midaggarna äter jag det som barnen äter vilket är väldigt enformigt egentligen men jag är glad sålänge dom äter och inte tjurar allt för mycket. På tal om middag så har vi ätit många middagar tillsammans hela familjen denna vecka vilket har väldigt trevligt och jag känner att jag är inne i en väldigt bra period just nu av lite olika anledningar. 1. Jag har haft en bra vecka med familjen, känns som att allting börjar falla lite på plats och det är inte så stelt längre, jag trivs helt enkelt! 2. Jag tog mig mod att prata om ledigheten och fick den, hashtag stolt tjej! 3. Jag ska på en colllege kurs i new york om niagara fallen, kommer bli awsome! Mer om detta snart! 4. Jag har beställt ett par assnygga klackskor från jeffrey campbell, kände att jag ville unna mig något nu och gaaah dom är så fina, fattas bara att storleken inte stämmer, nej bort med alla negativa tankar! Med alla dessa punkter vill jag iallafall få fram att ni därhemma inte behöver oroa er för mig, jag är i ett såkallat "happy moment"!
 
Hoppas ni blev nyfikna på kursen jag ska ta nu, om inte så kan ni googla Niagara fallen och då kommer ni garanterat bli det! Jag ska nämligen till NY och ha tre lektioner, en varje helg framöver, och sedan sista helgen denna månad får jag åka till detta fantastiska ställe och bo två nätter och gå på en guidad tur! Längtar som sjutton, äntligen får jag min "lilla" utflykt som jag velat ha hela sommaren! Det kommer bli mycket bussåkande framöver men jag menar det är till NY och Niagara falls jag ska, inte fagersta eller gävle, big difference! 
Med på denna tripp hoppas jag även få med min kompis Lotta, hon hade fått klartecken men tydligen så kan det hända att familjen ändrat sig i sista sekund,definitvt dagens  INTE kul! Men än finns det hopp!
 
En lite ledam sak är dock att H+P åker på sin roadtrip om en vecka, inte alls avis nej nej! Petronella kommer hem efter ca 3 veckor men Hanna lämnar oss för gott, sorligt som tusan, men man får tänka positivt och se att vi får en ny tjej som kommer så det blir inte helt tomt iaf!
 
Internet vill inte riktigt samarbeta med mig just nu tyvärr, tänkte att ni skulle fått en liten bildbomb såhär på morgonkvisten, men icke! Ni får helt enkelt vara glada och nöjda att ni tog er igenom detta inlägg och blev rika på kunskap om mitt liv, så ska jag försöka fixa bilder tills nästa gång!
Med detta sagt checkar jag ut, Puss <3
 
 
 
 


Kommentarer
SM

Jag blev inte alls avis på alla dina happy-moment-punkter!!? Jesus va fint du har det och det glädjer mig som bara den!! Men sen finns det något som skulle slå ännu högre och det är ju den dära skypedejten som aldrig blir av! Men idag var det mitt fel, SORRY!! vaknade kl 15 efter ett lååångt arbetspass på månen så jag missade larmet jag hade ställt på mobilen.. Inte kuuuul! Sitter och väntar på att få svar från dig på Whatsapp... hoppas på skype idag iaf! Pussss

2012-09-01 @ 15:24:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0