Stormen kommer!

Klockan är 22:20 och jag sitter i soffan och tittar på tv med datorn i knät, enda som saknas är något gott att tugga på, men detta är Amerika så ska nog kunna hitta något gott att nafsa på! Ute sipprar regnet ner samtidigt som det åskar och blixtrar, poetiskt and I love it! 
 
Senaste dagarna har bestått av mycket jobb igen, trodde att denna vecka skulle vara den lugnaste men istället har den varit den mest krävande! Barnen är gulliga och underbara 99% av tiden men dom vill vara med och kring en hela tiden, tror aldrig jag har hört mitt namn så mycket som denna vecka. Nu vet jag vad pappa och mamma menade när dom sade att man inte hela tiden behöver ropa deras namn så fort man vill något, haha. Tjejen har även sovit nere hos mig hela veckan, har vart mysigt men hon tar så mycket plats och jag känner att jag inte får min sömn, hörde nu att det knarrade i golvet så hon gick nog ner til mig igen. Ska jobba heela helgen, kuljul, måste verkligen ta ett snack med päronen när dom kommer hem för med hela denna helg och nästa har jag jobbat 2 veckor i sträck, för det första så får jag inte det, för det andra har dom inte frågat om det är okej och för det tredje får jag inte extra betalt och det är nu 5 hela arbetsdagar alltså en vecka.
 
Känner mig inte på topp just nu, har lite smått hemlängtan, har inte pratat med någon på hur länge som helst så det får mig att sakna allt ännu mera. Hoppas på att få prata med någon nu i helgen iallafall!
 
Veckan har gått fort och imorgon åker farmorn och farfarn hem igen. Jag har lyckats ta mig ur huset åtminstonde två kvällar för att umgås och träffa annat folk, har varit ute och ätit middag med tjejerna och varit till shoppingcentret, btw så önskar jag att jag vore rik. Vi hade en liten avskedsmiddag för Leslie igår då hon åker hem på måndag, buhu. Men hoppas på att få träffa henne i helgen igen iaf, nej just det, jag jobbar ju, gaah!
 
Idag var vi till nån liten stad där dom hade utställning med gamla traktorer och tåg mm, massa oelektroniska saker, roligt att se att det faktiskt gick att överleva utan elektronik förr i tiden. Mycket amishfolk som var där, älskar deras outfits, kanske ska bli amish? Nej men cred till dom som klarar av att leva på det sätt dom gör!
Var också på min första baseballmatch ikväll, Blue Rocks hette laget, fattade inte speciellt mycket av vad som hände under matchen, kändes inte som att det riktigt var min sport om man säger så, men allt är inte för alla, så enkelt är det. Men det var roligt att se och vi satt inte kvar hela matchen eftersom det var en storm påväg. 
 
Får se hur helgen går, vi hörs förhoppningsvis på söndag! 
Puss <3
 
På tåggrejen!
 
Amishfamilj väntar på sitt tåg
 
Fläkt som gick utan ström, ballt!
 
Baseballgame
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0