Saturday!

Då var det det redan lördag igen och en hel vecka har passerat, tiden bara går och går. Denna vecka har jag som sagt nästan bara varit ensam med tjejen. Pappan och sonen kom hem i torsdags och då blev stök i huset på en gång, dessa två barn har verkligen det man kan kalla syskonkärlek. Vi var på öppet hus på killens skola i torsdags och fick träffa hans lärare, sedan var vi vid poolen hela dagen. 
Igår hade jag en nästan barnfri dag, kan inte beskriva hur skönt det var att bara kunna göra massa småsaker i lugn och ro utan behöva underhålla två barn samtidigt. Barnen var nämligen hos sina kompisar hela dagen och sedan tog mamman med dom till köpcentret så där stod jag utan barn och kunde göra vad jag ville. 
För mig innebar detta ett träningspass och sedan lade jag mig vid poolen i kvällssolen och läste lite i min bok, är inne på tredje och sista boken i hunger games serien. Detta var hur chill som helst och kommer lätt göras om! Jag har även tagit upp en ny hobby, håll i hakan nu för jag har börjat med korsord, hur roligt som helst. Gammalvarning på mig kan många tycka men det är beroendeframkallande och dessutom utbildande så jag tänker garanterat fortsätta. Har dock inte klarat ett helt stort korsord ännu, men nästan så och det går bara bättre och bättre, så spänningen lider, kommer jag att klara det? Stay tuned and you will see! 
 
Eftersom att jag jobbar så mycket hinner jag inte göra så mycket annat spännande, men detta ändras snart då barnen börjar skolan, vi au pairer har lite nedräkning till denna dag! Vi var och bowlade idag iaf, så kewl, och sedan har vi haft movie night och sett hunger games. Är själv med barnen igen då föräldrarna är på bröllop och idag har dom varit jobbiga, 2 strikar var och välidgt en nära en tredje men dom klarade sig på mållinjen, grattis till dom! 
 
Är otroligt shoppingsugen så vill gärna åka till köpcenret i vecken och spendera lite pengar, men kanske borde spara.. nej förresten man lever bara en gång i detta liv så då ska jag passa på att njuta! 
 
Nej dags att få barnen i säng och även mig snart också, har varit himlans trött senaste dagarna så behöver all sleep jag kan få. 
 
Natti natti från denna sidan av Atlanten och godmorgon till eran! <3
 
Tjejligan, rosa tröjor och rosa klot!
 
 
 
Atlantic City
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
LindaD

Åhh vad skönt för dig med lite ledig och det lät ju inte helt fel med poolhäng ;) de skulle du inte fått här hemma ;)

Härligt du kör lite panchisgrejer, visste väl du sakna hemtjänsten lite ;);)

Ha det toppen vännen! Kram <3

2012-08-26 @ 09:02:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0