Jobba mot jobba mot!

Dagens rubrik kommer från Solsidan hpooas ni känner igen det, älskade Johan Rheborg!
Kämpa och jobba på, endast två och en halv vecka kvar tills barnen börjar skolan, längtar efter att få lite mera ledig tid, kvällarna går så himla fort och dagarna kan verkligen gå yberlångsamt. Hade det lite tufft med barnen idag då dom inte vill lyssna vid alla tillfällen, alla au pairer kan nog hålla med att räddningen när bägaren rinner över är, "det är inte mina barn!", haha skämtåsido men med en gnutta sanning i! 
 
Gårdagen var iallafall great mate! Som jag sade så bestämdes det i sista sekund att vi skulle till en stor nöjespark och halv 9 skulle bilen avgå. Ja den skulle avgå då om sophie fått bestämma men inte i detta land. Jag steg upp halv 8 för att vara ute i god tid, väntade tålmodigt på fotsteg på övervåningen, väntade ännu mera och 0810 ja då hörde jag att någon var uppe så jag smög upp och åt frulle. Mormorn bestämde sig för att hon inte orkade följa med vilket resulterade i att mamman inte heller ville och därmed inte heller lille pojken, kuljul! Efter en debatt på 15 min om hur vi skulle göra blev det tillslut Hershey Park iallafall, jag gjorde ett osynligt glädjeskutt kan jag tala om! Somnade i bilen och min kille har börjat kalla mig "sleeping beauty", han har sina stunder må jag säga. Och jag och tjejen umgicks en hel del i parken, vi och pappan var dom som åkte alla dom läskiga åkturerna, såå kul! Hade en rolig dag med en härlig familj och för en dag fick jag känna mig som ett barn utan ansvar då föräldrarna tog hand om alla, hur skönt som helst och fick mig att undra varför man som liten hela tiden ville bli äldre? idioti kan jag bara säga såhär i efterhand. Men det är lätt att vara efterklok har jag hört. 
Vi hann även med en "tour" inne på en konstgjord chokladfabrik, Hershey är nämligen den mest kända (men inte godaste) chokladen i detta land, en rolig liten avslutning på dagen. Kan även nämnas att vi fick skjuts från bilparkeringen i en spårvagn till nöjesfältet, man kan ju verkligen inte gå dom 5-10 min det tar till nöjesparken, nej hujjeda mig!
På kvällen kom Hanna över och vi kikade klart på Hunger Games, kärlek till den filmen, längtar till andra kommer ut som jag hört ryktas om att kommer i november! 
 
En härlig överraskning igår var också att jag fick ett paket av min käre farmor och farfar, lösviktsgodis sitter ALDRIG fel och ett litet brev som jag måste erkänna fick mig lite tårögd och gjorde saknaden extra stor! Så om ni därhemma träffar på dom så kan ni ge dom en baaaaamsekram från mig och hälsa att paketet kom fram och att jag blev väldans glad för det och saknar dom väldigt mycket också! 
 
Allt för idag, tack och hej leverpastej!
 
'
Rolig som bara den!
 
Vi har kuul
 
En typisk Heshey "kiss"
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0