End of summer!

Nej ush för den rubriken, inte kuul! Men faktum är att igår var det sista sommarlovsdagen för alla dessa amerikanska barn förutom min tjej som börjar om en vecka. Det var härligt väder och alla lekte tillsammans och det verkade som att dom njöt av sin sista lediga dag, vilket dom borde! Min värdföräldrar kom hem från sin resa och lagade god mat till oss alla, dom hade med sig krabba färsk krabba från Maine som dom en sallad utav och sedan hade vi det på grillat korvbröd med coleslaw, asgott! Nu tänker nog många av er, Sophie och krabba + coleslaw? kan vi ha läst rätt? Jaaråå det har ni, när man inte riktigt vågar säga nej så får man smaka nya grejer och vidga sina vyer, inte illa va!?
Hade en väldigt chill kväll igår med ingen mindre än mig själv, vi kollade på high school musical, pretty little liars (blev lite smått rädd) och sedan kollade jag upp en collegekurs som verkar interessant. Det är tre lektioner i New York och sedan en helg i Niagara fallen, låter som att det kan vara något men kommer bli dyrt att åka till NY varje helg så är lite skeptisk, men vi får se, vore lite spännande att göra något sådant och inte bara sitta i ett klassrum!
 
Som sagt så var det första skoldagen igår, min lille pöjk var väldigt nervös och ville knappt åka dit men när han kom hem var allt hur bra som helst, typiskt honom att stressa upp sig onödan, påminner om en annan jag känner... Fick uppleva känslan med den riktiga gula bussen som man endast sett på tv men nu så! Ännu en liten sak att pricka av listan!
Hade en heldag men tjejen och bakade, målade naglar igen och var och handlade. Hon gick över till en kompis och kom tillbaka med två teckningar till mig, hihi då blev jag glad. Testade även på Zumba med min värdmamma, just den zumban var väl inte riktigt något att hänga i julgranen, sen kan jag väl inte påstå att jag har världens rytm i kroppen heller men jag gjorde mitt bästa och kom på mig själv att skratta lite ett x antal gånger, haha. 
Resten av kvällen spenderades med tjejerna, Hanna har knappt två veckor kvar, sjukt vad tiden går fort, jag har snart varit här i 3 månader! Var till shoppingcentret, men ni behöver inte vara oroliga jag har pengar kvar! Köpte en jättefin grön jacka (150kr!) och sedan två baslinnen (25kr/st), tre kap om jag får säga det själv! 
 
Dagen idag har gått väldigt fort, städat massa och sedan bara chillat vid poolen, inte fy skam på en arbetsdag som denna! Ska väl börja laga mat snart åt dom små liven, blir kycklingpaj idag, kommer ej vara uppskattat! Men vad är väl inte barn utan lite gap och skrik varje dag?
 
Och en väldans glad nyhet är att jag tog mig mod och pratade med mamman om att jag jobbat så mycket och ville därför ha lite ledigt när Feliks och Jossan kommer, OCH DET FICK JAG; HURRA! två lediga dagar, kaboom där satt den! 
Nu måste jag bara prata om collegekursen, alltid e det något..
 
Peace out!
 <3
 
Bjussar la på denna!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0