En ledig dag

Då var helgen över och det känns skönt, dock väntar en hel arbetsvecka med ännu mera helgjobb men jag lyckades iallafall roffa åt mig en ledig idag och det kan jag säga att behövdes! 
 
I lördags tog jag lite sovmorgon och gick upp vid 9, då hade farmorn och farfarn redan begett sig hemmåt. Trots många timmar sömn så var jag trött eftersom jag haft en sängkamrat som tror att hon äger hela sängen. Vakande till 3-4ggr av olika anledningar såsom att jag inte hade något täcke på mig, hade en arm/ben omkring mig eller bara att jag låg med halva kroppen utanför min egen säng, jo men varsegod ta för dig bara! Vi var och såg nya ice age filmen som jag inte kan påstå var något annat än awsome! Den hade en bra story och replikerna var hur roliga som helst, tror nästan jag skrattade mest utav alla oss tre. Filmen var en hit och både barnen och jag pratade om den hela vägen hem, lyckat! 
 
Igår tog jag med barnen till ett glasställe där dom gör sin egna glass, lite för gott måste jag säga. Pojken hade sitt såkallade "cub scout" möte där, på svenska även kallat pojkscouter. Var väl inte så mycket till möte om jag får säga det själv, barnen fick glass och sprang runt och lekte i en och en halv timma medans dom vuxna satt och gagga om allt och inget! Föräldrarna kom hem från semester paradiset Hawaii, bruna och fina hade dom mycket att berätta och dom hade med sig presenter till barnen, t.o.m lilla jag fick en liten present bestående av tvål och body butter som luktade gudomligt, gjorde mig glad att dom tänkt på mig också när dom varit borta. Jag fick min första lediga tid på länge och gick ner på mitt rum och slocknade direkt innan jag och mamman började kolla på ett tjockisprogram, asbra och måste erkänna att jag fällde en tår. En man som gick ner otroligt många kilon under år och lyckades nå sin drömvikt, kan man göra annat än att gråta av lycka för hans skull? Inte jag iaf!
Jag skypade också med pappa och Heddy igår, även där fälldes det tårar, som vanligt bara från min sida men jag börjar vänja mig vid att männen i min familj inte gråter och det är bara att inse helt enkelt! 
 
Pratade med mamman igår och sade att jag knappt haft någon ledig tid och att barnen varit väldigt krävande hela veckan så då fick jag iaf en ledig dag idag, men tycker det är konstigt att jag ska behöva ta upp sådana saker när dom vet med sig att jag jobbar mer än vad jag får! 
Men som sagt ledig idag och jag har bara chillat och fått smaka på livet som komma skall när barnen börjar skolan, ack så skönt det ska bli! Jag har lyckats träna, äta bra mat och skypat med zazzabrazza, long time no see! Sade även hejdå till våran tyska tjej Leslie som lämande oss idag, även fast jag inte känt henne så länge så kändes det sorgligt!
Just det, slog en pling till saknade gångholmen och fick prata en snabbis med dom, det första farfar sade var, "how do you do?" på knackig engelska, haha fick mig ett litet skratt där!
 
Får se vad kvällen har att erbjuda, sitter på altanen nu i det sköna vädret och har avnjutit min goda tacopaj + en yoghurt, blir det sista att äta idag då vågen imorse inte riktigt ville samarbeta med mig men det går nog att lösa! 
Imorgon blir det en riktigt baseballmatch med lite mera drag i än den i fredags (förhoppningsvis), ska bli apkul, den får i höra om nästa gång vi hörs, tills dess, hare gött hej!
 
Hade en inga nya bilder att bjuda på så får bli en på syskonskaran Hedström!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0