Birthday boy!

Denna helg har vi haft en födelsedagspojke i huset, nämligen min lilla pöjk som tog steget från 7 till 8 år! Vaknade imorse av att någon knackade på min dörr och frågade om jag ville ha pannkakor med allihopa till frukost, bajsar björnarna i skogen? KLART jag vill ha pannkakor! Min lilla Luke fick sig en rejäl kram och ett stort grattis av mig innan vi begav oss upp mot frukosten där alla satt och väntade. Han (och jag) slängde ivrigt i sig frukosten för att få öppna paketen, det var en hel del kan jag säga! Han sparade mitt och Johanna´s (förra au pairen) paket till sist för dom var från ,som han uttryckte det, från sina "awsome" au pairer, hihi han är så söt och go. Av mig fick han iallafall en hel uppsättning av karaktärer från hans nya favvofilm "Brave", väldigt lyckat då han genast började leka med dom, yeey me! 
Lite senare kom det lite familjevänner över och firade honom med tårta och hela kittet, svampbob tårta var det som gällde, god men det ska mycket till för att slå en riktigt kladdig kladdkaka! På kvällen kom Hanna över och vi var ute och gick en lång vända innan jag smällde i mig den sista glassen på ett tag då jag nu menar allvar när jag säger att jag ska joina henne och börja vara nyttig, det är ett måste! Vi började kolla på Hunger Games, som jag förövrigt börjat läsa böckerna till, snart klar med andra boken och kan säga att dom klart är läsvärda! Men klockan slog 2300, även kallat curfew så jag körde ut Hanna och tog mig en dusch, imorgon ska jag nämligen få följa med familjen till hershey park, hurra! Det är en stor nöjespark med massa åkattraktioner man kan åka, hurra ska bli skitkul! 
 
Annars har denna helg varit väldigt lugn, jag har fått skypat med massa nära och kära, vilket alltid är jättekul och lite ledsamt och ibland även lite generande när man pratar med vissa människor (feliks och jossan) hihi. I fredags tog vi det bara lugnt iallafall och igår körde vi på en nyttig dag med träning och nyttig mat. Vi åkte in till Newark och lade oss i en park och låg och pratade bara och hade det gött, vädret är så himlans najs! 
Såg några killar som lirade lite fotboll och bad till gud att min och Hannas svenska skönhet skulle få dom att "råka" skjuta bollen till oss så jag kunde få spela lite, har börjat sakna fotbollen extremt mycket! Tyvärr slog inte min önskan till och jag fick inte spelat någon fotboll så snart tar jag saken i egna händer och köper en boll och går ut och lirar, någon som vill med?
På kvällen blev vi rastlösa (och barnsliga) så vi bestämde oss för att smyga på hennes värdpappa men han sov det blev ett kort spionage och en nattpromenad istället som slutade på en mysig liten brygga och studerandet av stjärnor. 
 
Nej nu ska nog lilla jag lägga huvudet på kudden efter att ha skrivit denna långa uppsats, allt för er därhemma! 
Good night and sleep tight < 3
 
Presentöppning!
 
 
Nattprommis!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0