Baseball!

Ännu en upplevelse att pricka av på min "to do list" i detta land! Var som sagt på en Baseballmatch igår med Hanna, Petronella och P´s värdpappa. Vi hade väldigt bra platser, högt uppe så vi såg allt utan problem vilket var bra då vi fick reglerna förklarade för oss under tiden. Vi hade våra egna ord för att försöka förstå vad som faktiskt pågick där nere på planen men efter två timmar så tror jag att jag förstod det mesta faktiskt! Matchen var mellan, Philadelphia och Connecticut, tyvärr förlorade vi med ett ynket poäng, men lika glad är jag för det för jag fick se det! Blev även premiär för min första köpta alcoholdrink i detta land (fråga mig inte hur jag fick den!), blev såklart cider och den smakade otroligt bra, kanske lite för bra för det blev inte bara en, men det är en annan story! Fick också med mig en liten souvenir från matchen, bestående av en röd plastkeps med ett P på som jag lyckades hitta på marken i sista sekunden, gick runt och letade som en dåre och skam den som ger sig! Efter matchen blev det en snabb middag innan vi begav oss hemmåt för en ny arbetsdag. Hade en väldigt bra kväll men trots det och en rolig match tror jag ej att det bor ett riktigt baseballfan inom mig..
 
Min värdpappa har tagit med sig sonen till beachhouset (ursäkta min svengelska) så jag och tjejen har lite kvalitetstid och gör massa tjejsaker, såsom att måla naglarna, baka och dansa till radiomusik, har det väldigt bra. Var till poolen idag och hade det gött en liten stund, vädret är faktistk perfekt om jag får säga det själv, varmt och härligt men inte så fuktigt som det brukar vara, så tummen upp för det (Y).
 
Är riktigt sugen på att gå på en konsert på fredag, tror att det är ungefär som rix fm festivalen hemma. Känner att sommaren snart är "slut" här och jag inte har gjort något speciellt. Dock vet jag inte hur jag ska ta mig till festivalen då den är i Philly och jag inte får ta bilen dit, kanske ska våga fråga om jag får ta den om jag är vääldigt försiktig? fråga har ju aldrig skadat liksom, gäller bara att "våga fråga" som det så fint heter! 
 
Just det, hade lite problem att starta bilen igår, gick verkligen inte att vrida nyckeln, hur mycket jag och mina muskler än försökte. Ringde runt till alla möjliga för att be om hjälp eftersom jag stod på parkeringen vid mataffären med bilen full av varor. Ingen svarade, tillslut ringer iaf Petronella tillbaka och det visar sig bara vara rattlåset, pjuh!, tur det, dagen och varorna var räddade, tack till Petronellas exceptionella bilkunskaper!
 
Nej nu ska jag nog lägga huvudet på kudden och få lite extra sömn, tänkte ta lite sovmorgon eftersom att jag är ensam med tjejen och hon vaknar inte förrän vid 9 så varför ska jag vara vaken så mycket tidigare för? Nej nån måtta får det vara. Ps så går min nyttiga perid väldigt bra än så länge, dock har den bara varat i tre dagar så vill inte ta ut någon seger i förskott! ds.
 
Godnatt (eller ja godmorgon för er) sov så gott och hälsa till John Blund <3
 
Tre glada tjejor på väg till Baseballmatch!
 
 
 
 
Glad Sophie med sin souvenir som hon kämpat så hårt för att få!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0