Ändrade planer!

Hej hopp i Lingonskogen! 
 
Yesbox då har det blivit en helomvänding av planer här i Australien. Tanken var ju att stanna och hitta jobb här på Gold Coast och stanna på obestämd tid, men eftersom det verkar vara väldigt svårt att hitta jobb just nu så har vi nu bestämt oss för att ta vårat pick och pack och bli wwoofare i 3 månaders tid! Vad tusan är wwoofare undrar ni kanske nu? Jo gott folk detta innebär att jobba för mat och boende på en organisk farm. Så med andra så ska vi bli farmare. Har fått kontakt med en farm som ligger ca 5 timmar norrut (jag fortsätter att jaga värmen när "kylan" börjar smyga sig på här) där dom har både djur och massa grönskaker som vi ska sköta om några veckor. Stället heter Gympie och ligger en timme innåt i landet från Rainbow Beach, fram med atlas farmor! 
Även om detta inte var planen från början så ska det faktiskt bli väldigt kul att uppleva Australien outback, fråga mig igen om några veckor när jag skitat ner naglarna ordentligt så kanske jag tycker helt annorlunda. Haha nej jag tror faktiskt att jag kommer tycka om det (om det inte är FÖR hårt arbete det vill säga^^). Vet att Henke kommer gilla det med tanke på vilken naturmänniska han är! Efter detta så vill vi ta oss till en farm med betalt jobb också, går ju tyvärr inte att leva utan pengar i det här landet heller. 
 
Annars då? tackar som frågar, har faktiskt lyckats hitta ett jobb här, dock är det på ett stånd som säljer massageprylar, inte det bästa som finns men har lyckats skrapa ihop lite pengar och gått plus minus noll senaste veckan så det är alltid bra! Ska jobba på söndag igen men sedan är det dags att säga upp sig, tar emot lite så ska försöka komma på nåt vettigt för att inte bränna alla broar där, skulle vara bra att ha ett sånt jobb att komma tillbaka till, så alla förslag välkomnas! 
 
Har också börja leva lite pensionärsliv, med det menas att lägga sig tidigt och gå upp tidigt. Och med tidigt menar jag tidigt, alltså mellan 5-6 på morgonen, tom tidiagre än när farmor och farfar brukar gå upp! Solen går nämligen upp runt 6 snåret så har varit uppe och kikat på den några gånger och jag har även lyckats blivit meddragen på träning, bootcamp t.o.m, klockan 6, starkt jobbat tycker jag (Y)
 
Jag och Henke följde med Feliks och åt på Vapiano igår för första gången också, fick halva priset, inte illa ;) Sedan åkte vi till, ja vi kan kalla det en utsiktsplats, dock var det väldigt blåsigt och mörkt på himlen så var inte det bästa utsikten just då. Men åkte tillbaka till ungefär samma ställe idag med Jossan och då kikade solen fram så jag fick se den goda sidan också :) 
 
Just det, var ju på en Barista kurs häromdagen också där jag fick lära mig att göra dom vanligaste caffe som finns på fik. Var riktigt kul faktiskt så när jag kommer tillbaka från farmen så ska jag försöka hitta mig ett cafe´ jobb. Tills dess så får jag nöja med att laga caffe åt djuren,"får det lov att vara en cappuccino åt mamma mu?"
 
Vi åker inte förrän nästa söndag så ännu har vi tid att njuta av Surfers Paradise, hoppas att vädret blir bättre då det har regnat mycket senaste tiden. Måste hinna med med en ordentlig utgång också, inte gjort det sedan Henke kom! 
 
 
So long kära Svedala :)
 
 
 
 
Söt tant som spelar live musik för oss och hawaiiblomma som jag blivit kär i ^^
 
 
           
 
Ute på prommis :)                                                                      06:00 :)
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0